در آستانه هفته دولت و در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و صنعتی شهرستان ابرکوه، استاندار یزد به همراه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد از پروژه احداث خط 230 کیلوولت ابرکوه- اسمالون بازدید کرده و پیشرفت و مسائل پیش ‌روی این پروژه را بررسی نمودند.

سید مهدی جعفری مجری پروژه در تشریح وضعیت این پروژه خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی خط 230 کیلوولت ابرکوه- اسمالون به طول 89 کیلومتر از آذر‌ماه سال 98 آغاز شده و میزان پیشرفت این پروژه تا کنون 66 درصد بوده است.
وی در مصاحبه با دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، اهداف این پروژه را برق‌رسانی به معادن سنگ‌آهن اسمالون، برق‌رسانی به سایر متقاضیان صنعتی و معدنی در منطقه اسمالون و افزایش قابلیت شبکه برق از طریق رینگ نمودن شبکه شهرستان‌های ابرکوه و خاتم ذکر کرد.
وی افزود: پروژه‌های تعریف شده برای دستیابی به این اهداف شامل:  دو فیدر خط در پست 230 کیلوولت ابرکوه، احداث خط دو مداره 230 کیلوولت ابرکوه- اسمالون و احداث پست کلید خانه 132 کیلوولت اسمالون است.
مهندس جعفری همچنین هزینه پیش‌بینی شده احداث و بهره‌برداری از پروژه خط دو مداره 230 کیلو‌ولت ابرکوه- اسمالون را 800 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این هزینه به صورت مشارکت سه جانبه شرکت برق منطقه‌ای یزد، بهره‌بردار معدن و شرکت ایمیدرو تامین می‌شود.
گفتنی است پروژه مذکور در نیمه دوم سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا