امام جمعه ابرکوه گفت: تبیین درس های عاشورا و پیام های اصلی قیام امام حسین علیه السلام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مهمترین تکلیف هیات های مذهبی است .

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز یکشنبه در نشست مسوولان هیات های مذهبی و مبلغان شهرستان ابرکوه با بیان اینکه پیام ها و آموزه های مکتب درس آموز عاشورا باید همیشه الگوی همگان باشد افزود: به میزان کم رنگ شدن وعظ و خطابه و منبر درگذشته، شاهد رشد منکرات و هنجارشکنی های دینی بوده ایم و این موضوعی است که مردم، هیات های عزاداری و مبلغان باید نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اظهار کرد: با توجه به به شیوع بیماری کرونا، آیین های عزاداری امام حسین (علیه السلام باید با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

حسینی با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عزاداری سیدالشهدا علیه السلام با توجه به دستوالعمل های ستاد مقابله با شیوع کرونا برگزار شود، اظهار کرد: آیین عزاداری امسال ا توجه به شرایط خاص موجود در قالب تجمع های برگزار نخواهد شد.

وی در خصوص آیین هشتم محرم که هرساله با حضور تعداد کثیری از هیات های زنجیرزنی برگزار می شد، گفت: امسال آیین تجمع بزرگ هیات های عزاداری و زنجیر زنی در این شهرستان برگزار نمی شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه هم در این نشست با تبیین اهمیت آیین سوگواری سالار شهیدان علیه السلام گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری عزاداری باید هماهنگ بامصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده افزود: تمامی هیات مذهبی موظف به برگزاری عزاداری در محیط و مکان روباز، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی (دو متر از هر طرف) و به صورت ثابت هستند.

 وی ضد عفونی کردن محیط، استفاده عزاداران از ماسک و حذف پذیرایی را از الزامات برگزاری آیین های عزاداری عنوان کرد 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا