دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: گشت قضایی، اجرایی انتظامی امر به معروف و نهی از منکر در مرکز این استان برای نخستین مرتبه در کشور فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا : دادخدا سالاری روز یکشنبه در تشریح این خبر افزود: اکیپ‌های پیش‌بینی شده در این گشت به سرپرستی قضات دادسرای مرکز استان کرمان و با حضور نمایندگانی از پلیس امنیت اخلاقی، سپاه ثارالله، پلیس اماکن و نمایندگان ستاد اجرایی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: این اکیپ ها بازدیدهایی از اصناف و واحدهای تولیدی در سطح جامعه خواهند داشت و با هرگونه مظاهر فساد، علائم گروه های ضد دینی، البسه منافی عفت و سایر موارد برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح در ایام محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در راستای سیاست های قوه قضاییه بر حفظ حقوق عامه و مطالبات مردمی و با توجه به آرمان نهضت امام حسین (ع) مبنی بر احیای امر به معروف و نهی از منکر، گشت های قضایی - اجرایی، انتظامی امر به معروف و نهی ازمنکر در کرمان اجرایی شده است.

وی هدف از تشکیل نظام اسلامی را اجرای قوانین و مقررات دین مبین اسلام دانست و تاکید کرد: با تشکیل و فعال شدن گشت قضایی - اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در کرمان تلاش می شود زمینه اجتماعی لازم برای اجرای فریضتین به عنوان یکی از اصول دین مترقی اسلام فراهم شود.

مدعی العموم تصریح کرد: بخشی از اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر مربوط به بخش های حاکمیتی است که متاسفانه در تمام سطوح مغفول واقع شده و با توجه به مطالبه عمومی برای سالم سازی فضای اجتماع و با عنایت به اینکه بخش زیادی از این کار باید در کف جامعه و با اعمال نظارت های دقیق و برخوردهای قانونی دنبال شود، این کار در مرکز استان کرمان اجرایی شده و امید می رود که با اجرای دقیق آن، در سایر نقاط کشور نیز به عنوان یک راهکار اجرایی شود.

سالاری گفت: در بازدیدهای گشت قضایی - اجرایی امر به معروف و نهی از منکر در کرمان علاوه بر بررسی کالاهای در معرض فروش از حیث مطابقت آنها با فرهنگ دینی و ملی کشور، با عرضه کنندگان کالاهای غیرمتعارف و مصادیق ترویج فرهنگ غربی و فروشندگان بدپوشش نیز برخود قانونی لازم انجام خواهد شد.
وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه بخش زیادی از کالاهای در معرض فروش در استان از سایر استانها و تولیدکنندگان کشوری وارد این استان می شوند، آیا اجرای این طرح موفق خواهد بود، افزود: در صدد هستیم که محیط را برای عرضه این محصولات ناامن کرده و جنبه بازدارنده ای برای عرضه کالاهای منافی فرهنگ دینی و ملی کشور در این استان ایجاد شود و در نهایت واحدهای تولیدی در سطح کشور مجبور به طراحی، تولید و عرضه کالاهای متناسب با فرهنگ این سرزمین اسلامی کرده و به مطالبات عمومی در این زمینه پاسخ مناسبی ارائه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به این مطلب که عملیاتی شدن گشت قضایی - اجرایی، انتظامی امر به معروف و نهی از منکر در کرمان با دیدگاه مقابله ای و به منظور جلوگیری از استمرار فروش کالاهای نامتناسب با فرهنگ دینی و ملی کشور و با دید پیشگیرانه به منظور جلوگیری از تداوم روند کنونی انجام شده است، تصریح کرد: این طرح در ابتدا از مراکز بزرگ و عرضه کنندگان برندهای مطرح آغاز و سپس در تمامی واحدهای صنفی دنبال می شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح هیچ یک از گروه هایی که تصور می کنند به لحاظ قدرت، ثروت و نفوذ اجتماعی به نوعی از برخوردهای قضایی مصونیت دارند، در مصونیت نخواهند بود.

وی عنوان کرد: کار اطلاعاتی و شناسایی این واحدها از سوی نهادهای امنیتی از مدت ها قبل آغاز شده و در این زمینه برخورد با سرشبکه ها در دستور کار ویژه قرار دارد.

دادستان کرمان یادآور شد: در تداوم اجرای این طرح، فروشگاه های اینترنتی نیز توسط اکیپ های تخصصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

ا
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا