یزدفردا "رضا حقیقت نژاد سردبیر سابق روزنامه خاتم یزد که مدتهاست از یزد دور است در آخرین پست وبلاک خود مطلبی تحت عنوان محکوم شدم را آورده است که به امید حل مشکل این همکار رسانه ای آخرین مطلب منتشره در وبلاک ایساتیس نوشته رضا حقیقت نژاد منتشر می گردد :

محكوم شدم
علی الحساب به ۹۱ روز زندان و پرداخت ۵۰ هزار تومان محکوم شده ام.

 دایره اجرای احکام دادگستری یزد هم در نامه ای به ضامن من خواسته است که ظرف ۲۰ روز آینده ( تا ۹ فروردین) برای اجرای حکم مراجعه کنم و گرنه وثیقه ۲۰ میلیون تومانی مصادره می شود.

 ماجرا به گزارشی که .......در مهرماه ۸۵ تهیه کرده بود، بر می گردد. ۲۰ مطلب از مطالب وبلاگ را انتخاب نموده و بالای هر یک هم جرمی تراشیده بود. از توهین به مقدسات و رئیس جمهور گرفته تا اقدام علیه امنیت ملی.

دادستان هم بر اساس این گزارش شاکی شده بود و به بازپرسی شعبه ۵ دادگاه انقلاب یزد احضار شدم.

رفت و آمدها در آخرين روزهاي ۸۵ منجر به درخواست تامین وثیقه ۲۰ میلیون تومانی شد.

در ادامه هم چندین بار مراجعه کردم. با دادستان عمومي و انقلاب یزد هم صحبت کردم. چند پرونده هم مربوط به روزنامه خاتم یزد بود. وقتی از یزد به کیش آمدم، باز هم به بازپرسي مراجعه نمودم و تغيير آدرس را اطلاع و شماره فاكس و تلفن همراه را دادم. ايميل را هم نوشتم. از قرار معلوم هيچكدام كارگر نبوده و به طور غيابي محاكمه شده ام و حكم هم صادر شده است.

۹۱ روز هم گويا معني دار است. اينكه نشود تبديلش كرد به جزاي نقدي. البته احتمالا بايد تشكر كنم. چون جلسه اول، بازپرس گفت كه حكمم اعدام است. مي گفت به مقدسات توهين كرده ام. درباره يكي از پست ها و توضيحات تكميلي آن صحبت مي كرد كه اشاراتي بود به برخي جملات منتشر شده در يك تقويم مذهبي كه با حمايت وزارت ارشاد در قم منتشر شده بود. درباره آن مطلب هم سايت فردا چيزي نوشت و من هم عبارت نامناسب را اصلاح كردم.

بجاي عبارت در پست دوم نوشته بودم خزعبلات و البته كه نادرست بود. بازپرس هم مي گفت كه اين حرف هايي كه در تقويم نوشته شده، روايت هاي مسلم شيعه بود و تو اين روايات را خزعبلات خوانده اي. البته من عقيده دارم كه برخي از اين مسائل مانند اين سرين زن بزرگ باشد و يا مرد روي شتر هوس همبستري كند، حرف هايي نيستند كه ...زده باشند و بايد در درستي اين روايات ترديد داشت و يا تحقيقي جدي تر كرد. بعد از اين مطلب بود كه اداره اطلاعات شاكي شد. متن شكوايه هم شبيه چيزي بود كه در يزدفردا نوشته شده بود. اينها مهم نيست، مهم اين است كه به جرم مجهول المكان بودن غيابي محاكمه شده ام.

 در حالي كه در همين وبلاگ نوشته ام كه در جزيره كيش زندگي مي كنم. در اين دو سال هم نشريات بسياري در يزد منتشر كرده ام. چند بار هم به دادگستري مراجعه نموده ام، تغيير آدرس را اطلاع داده ام ولي حتي براي احضارم به ضامن من هم اطلاعي داده نشده است. بگذريم. چيز تازه اي نيست. خيلي وقت است كه نظام قضايي به صدور اينگونه حكم ها افتخار مي كند، اينهم يكي ديگر.

منبع :وبلاک ایساتیس

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا