فرماندار بهاباد در این دیدار باتوجه به اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در سلامت جامعه، بر ضرورت صیانت از سرمایه دام و طیور شهرستان و پیشگیری از بیماری های واگیردار تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ "هادی زارع" معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد با "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد دیدار و پیرامون موضوعات مختلف شبکه دامپزشکی شهرستان گفت و گو نمود.

فرماندار بهاباد باتوجه به اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در سلامت جامعه، بر ضرورت صیانت از سرمایه دام و طیور شهرستان و پیشگیری از بیماری های واگیردار تأکید کرد.

مهندس خانی زاده، به افزایش مجتمع های دامداری و دامپروری در سطح شهرستان اشاره نمود و تصریح کرد: در زمینه زیرساخت های اداری دامپزشکی شهرستان از جمله نیروی انسانی کاستی هایی وجود دارد که باتوجه به پراکندگی روستاها و ظرفیت های دامپروری در شهرستان توجه ویژه استان را می طلبد. 

وی عملکرد مجموعه دامپزشکی در شهرستان را رضایت بخش اعلام نمود و  از اقدامات صورت گرفته به ویژه در حوزه مراقبت و کاهش بیماری های دامی و نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده های دامی تشکر و قدرانی نمود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد در این دیدار پیرامون پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام، مشترک بین انسان و دام، نظارت بهداشتی صورت گرفته بر تولید تا عرضه فرآورده های دامی در شهرستان مطالبی را بیان نمود.

دکتر زارع، با اشاره به وضعیت نیروی انسانی شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: در آزمون استخدامی پیش رو دو سهمیه برای شهرستان بهاباد در نظر گرفته شده است که جایگزین نیروی های قبلی خواهند شد.

مباحث دامپزشکی این شهرستان از جمله مشکلات پیش سردخانه کشتارگاه دام بهاباد از  دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و تصمیماتی اتخاذ گردید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا