فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : حدود ۹۰ درصد تحهیزات پدافند هوایی ارتش به طور کامل بومی است و ۱۰ درصد دیگر تجهیزات نیز با واردات مواد اولیه و ایجاد تغیییرات بومی سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا امیر سرتیپ دوم علی‌اکبر عباسی تجدد در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه رشت با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با اتکا به نیروهای جوان و دانش‌بنیان به خودکفایی رسیده است ، اظهار داشت:  پدافند هوایی کشور ۲۰ نوع رادار فعال و نیمه فعال را دارد و فضای کشور به‌صورت کامل توسط رادارهای ثابت و تاکتیک‌های بومی رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه  موشک ها و توپحانه های ما به طور کامل بومی است،  تصریح کرد:  هر هواپیمایی که در آسمان کشورمان دیده شود ، قادر به کسب اطلاعات کامل از آن هستیم ؛ اینکه چه مهماتی به همراه دارد، میزان و کیفیت کار خلبان را تخمین زده و ماموریت آن ها را در ک کنیم و درصورت لزوم حرکت تقابلی انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: قادریم حتی بدون شلیک یک گلوله  هواپیمای دشمن را ساقط کنیم .

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال ارتش جمهوری اسلامی  اظهار داشت: دکترین جمهوری اسلامی بر دفاع تدوین‌شده و  ما هیچگاه به دنبال تجاوز  نبودیم  اما دشمنان با حضور خود در منطقه درصدد تنگ کردن حلقه محاصره ایران اسلامی بوده و امروز صهیونیست‌ها  درصدد نفوذ و تفرقه در بین کشورهای منطقه است.

وی  با بیان اینکه دشمن دریافته که در عرصه نظامی قادر به مقابله با جمهوری اسلامی نبوده و با تحریم اقتصادی درصدد فشار به مردم هستند، افزود: بصیرت مردم و تأسی از فرهنگ عاشورا در مقابل همه توطئه‌های دشمن شاخص بوده و مردم همیشه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود صیانت کرده و قدمی به عقب برنداشتند.

 امیر سرتیپ دوم  تجدد بیان کرد: دشمن، ایران مستقل و قدرتمند را برنمی‌تابد، اما ما باقدرت به دشمنی‌های ناجوانمردانه امریکا پاسخ جوانمردانه‌ای خواهیم داد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال با اشاره به اینکه ارتش در عرصه های مختلف و بحران ها در کمک  به جامعه همواره در خط مقدم بوده است، تصریح کرد: در موضوعاتی همچون سیل ، زلزله و  شیوع ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی برای رفع مشکلات مردم دریغ نکرده است ؛ چرا که ما خود را سرباز وطن می دانیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا