نائب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن رفتار امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی توصیه کرد که امارات منافع درازمدت را فدای هوس‌های روزمره نکند.

به گزارش پایگاه خبری یزد فردا : عباس مقتدایی نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدام امارات متحده عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند تا با بهره گیری از امارات و کشورهای ضعیف عربی به منافع میان مدت و درازمدت دست یابند.

وی افزود: محاسبات ما نشان می دهد که آمریکا و اسرائیل نتیجه معکوس خواهد گرفت زیرا روند بیداری ملت های مسلمان همچنان زنده است و درون ملت های مسلمان در حال جنب و جوش است و عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از سوی دولت های عربی به این روند در ملت‌های مسلمان شدت خواهد بخشید.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: فعالیت دولت‌های عربی هم‌راستا با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، سبب تحرک بیشتر ملت ها  برای مخالفت با چنین دولت هایی خواهد شد بر این اساس تحلیل‌ها و ارزیابی‌ های دقیق میدانی نشان می‌دهد هر چه فشار دولت‌های عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس گسترش پیدا کند ملت‌های مسلمان عرب دستاورد کردن دولت ها با تبدیل کردن نهضت به انقلاب مصمم‌تر خواهند شد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا محقق نخواهد شد، پیروزی های کوتاه مدت سیاسی آنان با سیل شکست های آینده مواجه خواهند شد.

وی تاکید کرد: امارات متحده عربی به لحاظ اینکه در یک منطقه حساس و در همجواری ایران قرار گرفته باید به سیاست ها و خط مشی‌های جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارد؛ حسن همجواری اقتضا می‌کند که اماراتی در یک خانه شیشه ای نشسته است به اطراف سنگ پرانی نکنند و عملاً رژیم اشغالگر قدس که به دنبال گسترش نفوذ خود در منطقه و در همجواری ایران است، را به خانه خود راه ندهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: این پیام برای دیگر کشورهای منطقه نیز هست چرا که زمان نشان داده که جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر، مهم و تاثیرگذار در منطقه است و حسن همجواری اقتضا می‌کند که کشورهای کوچک‌تر با کشورهای مهم منطقه روابط خود را در سطح متعادلی نگه دارد و منافع درازمدت خود را فدای هوس های روزمره سیاسی خود نکند.

مقتدایی تاکید کرد:‌ از امارات و سایر کشورهای عربی خلیج فارس انتظار می رود که اسیر هوسرانی آمریکا و هم پیمانانش نشود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا