فرماندار بهاباد در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: حفظ سلامت دانش آموزان همراه با مهارت آموزی رعایت مسائل بهداشتی باید در اولویت اول فعالیت های آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس قرار گیرد تا مباحث درسی با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان ارائه شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ زنگ آغاز سال تحصیلی 1400 - 1399 صبح امروز با حضور فرماندار بهاباد، امام جمعه و جمعی از مسئولین، فرهنگیان و دانش آموزان در دبستان دخترانه شاهد شهید مدنی بهاباد نواخته شد.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بهاباد در این مراسم با بیان اینکه مدرسه راه پرورش استعدادهای خلاق، توانمند و آینده ساز جامعه را هموار می سازد گفت: آینده موفق کشور در گرو توجه شایسته به مدرسه است که باید با همت و تلاش جمعی مسئولان برای تحقق آن تلاش نمود.

"محمدمهدی خانی زاده" با تأکید بر اینکه مهارت آموزی سلامت در سال تحصیلی جدید کرونایی در اولویت کاری معلمان و مدیران مدارس باشد، گفت: حفظ سلامت دانش آموزان همراه با مهارت آموزی رعایت مسائل بهداشتی باید در اولویت اول فعالیت های آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس قرار گیرد تا مباحث درسی با رعایت پروتکل های بهداشتی به دانش آموزان ارائه شود.

مهندس خانی زاده همچنین به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بر ارائه فرصت تهیه لوازم التحریر به دانش آموزان تأکید نمود تا از ایجاد تجمع در اصناف ارائه لوازم التحریر جلوگیری شود.

 

امام جمعه بهاباد هم طی سخنانی به منویات مقام معظم رهبری و اجرای سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش پرداخت و از متولیان بر ضرورت تلاش برای تحقق آن تاکید نمود و گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان منشوری برای تحول رفتاری دانش آموزان است که باعث خوداتکایی، کارآفرینی و تربیت نسلی معتقد، متدین و انقلابی برای آینده کشور می شود.  

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی به شیوع کرونا ویروس و آسیب هایی فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی اشاره نمود و گفت: فضای مجازی در بهترین حالت هم آسیب های خاص خود را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه انسان ها همواره با توجه به توانایی و شرایط حاکم، با همکاری یکدیگر به خود و دیگران کمک کردند بر حضور دانش آموزان در اجتماع تأکید نمود و افزود: اصل حضور در اجتماع باعث می شود که افراد به صورت گروهی کار کنند.

حجة الاسلام بشکانی به اجرای موفق طرح "همیار پلیس" توسط دانش آموزان اشاره نمود و خواستار استفاده از شیوه و تجربه های این طرح در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شد.

 

مدیر آموزش وپرورش شهرستان بهاباد حضور دانش‌ آموزان در مدارس را بر اساس مقررات و با هدف ارائه آموزش در کنار تأمین سلامتی پیش‌بینی شده اعلام نمود و گفت: دغدغه اصلی آموزش و پرورش و معلمان صیانت از سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است و به خانواده ها این اطمینان را می دهیم که جای هیچ نگرانی برای تحصیل فرزندان خود در مدرسه باتوجه به شیوع کرونا ویروس نداشته باشند.

"حسن رزاقی" با بیان اینکه مدرسه زمانی مدرسه است که دانش آموز در آن حضور داشته باشد، خطاب به دانش آموزان گفت: امسال متفاوت ترین بازگشایی سال تحصیلی را باتوجه به شیوع کرونا داریم و دانش آموزان محدودیت های در محیط مدرسه از بازی ها و تجمعات و استفاده از امکانات رفاهی عمومی و دارند.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی و پرستاران زحمات زیادی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس کشیده اند و لذا دانش آموزان باید سفیر سلامت باشند و گوشه ای از زحمات پرستاران را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی جبران کنند.

بر اساس تصمیم و تدبیر صورت گرفته، تمامی مدارس شهرستان بهاباد امروز فعالیت رسمی آموزشی خود را آغاز نموده و 3200 بیش از دانش آموزان شهرستان بهاباد در 54 واحد آموزشی با حضور 50 درصدی از طریق گروه بندی و رعایت پروتکل‌ های ابلاغی، در کلاس درس حاضر شدند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا