مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت ایران گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود ۴۸ هزار نفر زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.

یزد فردا: محمد هاشمی صبح چهارشنبه در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت ایران که به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های آزمایشگاهی بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه سلامت پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: محدودیت‌ها نیز در زمینه خدمات تشخیصی لغو شده به نحوی که در مواقع عادی دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن ۱۸۰ روز است اما نیاز ارائه این خدمت به بیمار کرونایی موجب شد این محدودیت‌ها را حذف کنیم.

هاشمی ادامه داد: شورای عالی بیمه سلامت با توجه به هزینه کمتر نگهداری از بیماران کرونایی در منزل و با توجه به تجربه مواردی بسیار موفق در این زمینه، مراقبت از فرد بیمار در منزل با تمام امکانات مراقبتی از جمله مراقبت پزشک و پرستار در قالب یک بسته اجرا کرد.

مدیرکل روابط عمومی بیمه سلامت بیان کرد: این اقدام علاوه بر کم شدن هزینه بستری، آزاد شدن تخت‌های بیمارستانی را برای ارائه خدمات به بیماران نیازمند به خدمات بیمارستانی را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح نسخه الکترونیک در ۲۳۵ شهر کوچک خبر داد و گفت: این طرح از سال گذشته آغاز شده و تقریباً در نیمی از مراکز شهرهای یاد شده به مرحله اجرا درآمده است.

هاشمی یادآور شد: اگر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی شود، دفترچه بیمه کاغذی حذف خواهد شد اما برای موفقیت در این طرح، مشوق‌هایی در نحوه پرداخت برای این استان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: استان‌هایی که در حال حاضر قادر به پیاده سازی طرح به طور کامل نیستند، ملزم به نسخه نویسی الکترونیکی همزمان با نسخه نویسی کاغذی هستند.

هاشمی همچنین از استقرار سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستانی کل بیمارستان‌های کشور به غیر از ۲۰ بیمارستان با استفاده از سامانه رز خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن سامانه پاسخ گویی ۱۶۶۶ خبر داد و گفت: مشاوره‌های تلفنی در کم کردن مراجعه مردم به بخش بیمارستانی و درمانی همچنین آگاهی و آرامش دادن به آنها و کاهش استرس بسیار نقش مهمی دارد بر این اساس ۱۳۰ خط جدید به سامانه پاسخگوی ۱۶۶۶ اضافه شد تا و با به‌کارگیری ۳۰ پرستار متخصص و ۱۰ پزشک عمومی در سه شیفت به سوالات مردم در مورد کرونا پاسخ دهند.

هاشمی ادامه داد: طی یک ماه ۴۰۰ هزار تماس با این سامانه برقرار شد و با راه‌اندازی آن از مراجعه بیشتر این افراد به مراکز درمانی و مواجهه آنها با محیط آلوده به ویروس تا حد زیادی جلوگیری شد.

وی همچنین از ارسال ۱۲۰ میلیون پیامک آموزشی برای بیمه شدگان در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا خبر داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا