معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از اسفند تاکنون بالغ بر 20 هزار نمونه از بیماران بستری و سرپایی کرونایی در استان یزد گرفته شده است.

یزد فردا: دکتر دهقانی با اشاره به عملکرد این معاونت با شیوع کرونا در جمع مدیران بهداشتی وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی افزود: ازمایشگاه تشخیص کووید 19 با همکاری شهرداری یزد در 14 اسفند فعالیت خود را اغاز کرده و تاکون بالغ بر 20 هزار تست از بیماران بستری و سرپایی مشکوک به کرونا گرفته شده است.

 وی  گفت: در ابتدا با شیوع کرونا در استان سامانه 111 استانداری جهت اموزش و راهنمایی به خانواده های یزدی در اختیار این معاونت قرار گرفت و بعد از ان سامانه 190 و سامانه 4030 جهت مشاوره سلامت و روان و کاهش فشار روانی بر خانواده ها کار خود را اغاز کردند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: با اغاز فعالیت سامانه های پاسخگویی 111 و 190،  در موج اول کرونا 15  هزار و 545 مورد مشاوره به خانواده ها ارائه شده است. دکتر دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در همه گیری کووید 19 تصریح  کرد: بالغ بر 92 درصد هم استانی ها در موج اول مورد غربالگری قرار گرفته اند و هم چنین 98 درصد مادران باردار با توجه به شرایط خاص در این مرحله غربالگری شده اند.

 وی ادامه داد: در موج دوم کرونا 84 درصد جمعیت استانی مورد غربالگری کووید 19 قرار گرفته اند و در مرحله سوم غربالگری در استان که از 25 خردادماه اغاز شده است، 294 هزار و 590 نفر غربالگری شده اند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فعالیت 14 مرکز 16 ساعته در استان خبر داد و افزود: در 12 مرکز نمونه گیری تست کووید 19 انجام می شود.

 

دکتر دهقانی خاطر نشان کرد: 53 درصد مبتلایان قطعی کرونا در استان را اقایان تشکیل می دهند که 55 درصد مبتلایان در گروه سنی 18 تا 59 سال و 43 درصد مبتلایان 60 سال به بالا سن داشته اند. وی هم چنین از بهبودی شش هزار و 952 نفر از کل مبتلا شدگان بستری در استان یزد خبر داد.

 این مقام مسئول افزود : با همه گیری کرونا در یزد 62 تیم واکنش سریع فعالیت خود را اغاز کرده و تاکنون 32 هزار و 561 خانوار توسط این تیم مورد بررسی قرار گرفته اند.دکتر دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در گام اول فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: از 16 هزار و 341 مرکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی بازدید به عمل امده است که 194 مرکز به مراجع قضایی معرفی و 158 مرکز به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی تعطیل شده اند.

  معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد یاداور شد: از ابتدای شیوع کووید 19 در استان، 69 نفر از نیروهای بهداشتی به کرونا مبتلا شده اند.

 بازدید از شهرستان ها،  بازدید از ازمایشگاه های کووید 19 و  بازدید از مراکز 16 ساعته از جمله برنامه های سفر دو روزه دکتر تبریزی مدیر کل گسترش شبکه معاونت بهداشت وزارت ، دکتر سمیعی مدیر کل اداره ازمایشگاه معاون بهداشتی، دکتر امیری رئیس اداره مرکز مدیریت بیماری های واگیر معاونت بهداشتی، خانم کوشا کارشناس گسترش شبکه معاونت بهداشتی و مهندس پرورش رئیس اداره بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی به یزد خواهد بود

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا