فرماندار بهاباد با اشاره به اجرای طرح کشوری "شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر" گفت: شهر بهاباد در دو حوزه ادبیات و هنرهای نمایشی، به مرحله نهایی این طرح راه یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ فرماندار بهاباد با اشاره به اجرای طرح کشوری "شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر" گفت: پس از اعلام فراخوان و برگزاری کارگاه های آموزشی، شهر بهاباد برنامه های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال نمود که پس از چند مرحله داوری، شهر بهاباد توانست در دو حوزه ادبیات و هنرهای نمایشی، به مرحله نهایی این طرح راه یابد.

"محمدمهدی خانی زاده" تصریح کرد: از مهم ترین شاخص های هیئت ‌داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، توجه به ظرفیت های بومی، محلی، ملی و ارزش های دینی در طراحی و اجرای برنامه ها؛ تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر؛ مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر، پشتیبانی شرکت های بزرگ تجاری، کارخانه ها و دستگاه های اجرایی برای تأمین هزینه ها و سرمایه گذاری در تدوین و اجرای برنامه ها؛ خلاقیت و نوآوری در برنامه ها؛  توجه به زیرساخت های فرهنگی و هنری و پیشینه هر شهر در حوزه مربوطه بود.

وی اظهار داشت: این کار سترگ، شایستگی های فرهنگی و استعدادهای نهفته در این شهرستان را نشان می دهد که امیدواریم در مرحله نهایی شهر بهاباد به عنوان یکی از شهرهای خلاق کشور انتخاب شود.

گفتنی است این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجر می باشد و شش شهر از استان یزد به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا