ردیاب پیشنهادی دانشجوی دکتری رشته مخابرات دانشگاه یزد توانست در رقابت با ردیاب‌هایی از کشورهای چین، آمریکا، کانادا، آلمان و کره جنوبی، مقام سوم را در چالش بین المللی ویس درون کسب کند.

یزد فردا: ردیاب پیشنهادی سید مجتبی مروستی‌زاده دانشجوی دکتری رشته مخابرات دانشگاه یزد با نام ال. تی. کامِت (LTCOMET) توانست در رقابت با ردیاب‌هایی از کشورهای چین، آمریکا، کانادا، آلمان و کره جنوبی، مقام سوم را در چالش بین المللی ویس درون (VisDrone) به خود اختصاص دهد.

این ردیاب که کار طراحی و اجرای آن با راهنمایی حسین قانعی یخدان و مشاوره شهره کسایی و با همکاری پروفسور لی چنگ و جواد خاقانی از دانشگاه آلبرتای کانادا انجام شده است، توانست با کسب امتیاز ۰.۸۸۹ در دقت و امتیاز ۰.۷۱۱ در موفقیت، پس از ردیاب‌های LTNMI با امتیازهای ۰.۹۲۳ در دقت و ۰.۷۶۵ در موفقیت، و SMILEv2 با امتیازهای ۰.۹۰۶ در دقت و ۰.۷۳۴ در موفقیت، رتبه سوم را به‌دست آورد.

در سال‌های اخیر، درک خودکار داده‌های بصری جمع‌آوری شده از هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپادها با استفاده از روش‌های بینایی کامپیوتر بسیار مورد توجه محققان قرار گرفته است. چالش بین‌المللی ویس درون VisDrone (http://uavisionvisdrone.com/#/index/home) با هدف تحقیقات و توسعه در تحلیل ویدئو روی پلتفرم‌های ربات‌های پرنده، امسال به صورت کارگاه کنفرانس ای. سی. سی. وی 2020 (ECCV2020) و به صورت مشترک با کارگاه یو. ای. ویژن (UAVision) برگزار شد.

این سومین دوره از این چالش بین‌المللی پس از چالش‌های برگزار شده در ECCV 2018 و ICCV 2019 است.

مجموعه داده‌های این چالش توسط دوربین‌های مختلف نصب شده روی هواپیماهای بدون سرنشین، شامل طیف وسیعی از شهرها، محیط‌ها، اشیا و تراکم‌ها است که توسط تیم AISKYEYE در آزمایشگاه یادگیری ماشین و داده‌کاوی دانشگاه تیانجین چین جمع آوری شده است.
منبع: مهر

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا