دهقانی با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمان برای مقابله با کرونا و نجات جان هموطنان خود تاکید کرد: از ابتدای شیوع کووید 19 در استان، 69 نفر از نیروهای بهداشتی در مسیر خدمت به کرونا مبتلا شده اند.

یزد فردا: محمدرضا دهقانی گفت: تاکنون بالغ بر 20 هزار تست در آزمایشگاه های تشخیص کووید 19 از بیماران بستری و سرپایی مشکوک به کرونا گرفته شده است. همچنین 7 هزار نفر از بیماران بستری در بیمارستان های استان یزد تا کنون بهبود یافته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: تا کنون افزون بر 15  هزار مورد مشاوره به خانواده ها در این راستا ارائه شده است.

وی ابراز داشت: بالغ بر 92 درصد جمعیت هم استانی ها در موج اول و 84 درصد نیز در موج دوم کرونا مورد غربالگری قرار گرفته اند.

این مقام مسئول اعلام کرد: 53 درصد مبتلایان قطعی کرونا در استان را مردان تشکیل می دهند. همچنین 55 درصد مبتلایان در گروه سنی 18 تا 59 سال و ما بقی یعنی 43 درصد مبتلایان 60 سال به بالا سن داشته اند. 

دهقانی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون از 16 هزار مرکز تهیه و توزیع غذا و همچنین اماکن عمومی بازدید و بازرسی به عمل آمده که در نتیجه 158 مرکز به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل شده اند.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی کادر درمان برای مقابله با کرونا و نجات جان هموطنان خود تاکید کرد: از ابتدای شیوع کووید 19 در استان، 69 نفر از نیروهای بهداشتی در مسیر خدمت به کرونا مبتلا شده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا