رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از امادگی دانشگاه علوم پزشکی یزد جهت مقابله با کووید 19 در شش ماهه دوم سال در استان یزد خبر داد.

یزد فردا: دکتر تبریزی در پایان سفر سه روزه خود به استان یزد گفت: این سفر با دو هدف ارزیابی و پایش میزان آمادگی دانشگاه و شهرستان‌های استان جهت مقابله با کووید ۱۹در شش ماهه دوم سال و ارزیابی آغاز ادغام طب ایرانی اسلامی در نظام شبکه های بهداشتی درمانی انجام شد.

 وی افزود: ۶ تیم پایش و ارزیابی در هر هفته به یک استان در کشور سفر و میزان آمادگی استان‌ها را ارزیابی می کنند و پنج نفر از کارشناسان ارشد وزارت بهداشت از 10 شهرستان استان و ۱۴ مرکز منتخب کووید ۱۹بازدید کردند. nکتر تبریزی با اشاره به برنامه ریزی منسجم و نظم دانشگاه در جهت آماده کردن شهرستان‌ها و خدمت‌رسانی به هم شهریان اظهار داشت: برای هر شهرستان، یک رابط از همکاران حوزه معاونت بهداشت انتخاب و کار های ارزیابی، پایش، مداخله و ارتقاء کیفیت خدمات مرتبط با کووید ۱۹را مدیریت و و آموزش عموم مردم هم به نحو مطلوب برنامه‌ریزی شده و از رسانه‌های مختلف در حال انجام می باشد.

 وی گفت: آموزش به نیروهای بهداشتی به  خوبی انجام شده و تجهیزات حفاظت فردی به میزان کافی در اختیار همکاران در واحدهای مختلف قرار گرفته است.

 رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت تصریح کرد: سازمانهای مختلف در استان یزد اعم از ادارات، ارگانها و نهادها با یک هدف مشترک در جهت مقابله با کووید 19 فعال هستند و مشارکت مردمی و خیران  برای تامین وسایل حفاظت فرئدی و اموزشی با کمک خیران انجام شده است

 وی گفت: برنامه هر خانه، یک پایگاه سلامت در دانشگاه فعال شده و سفیران سلامت از بین خانواده ها جذب و در حال آموزش هستند.

 دکتر تبریزی ادامه داد: جلب مشارکت گسترده مردم، همکاری بین بخشی، همدلی بسیار زیاد در دانشگاه و همکاران و دلسوزی و انگیزه بالا سبب می شود که انشالله در فصول پاییز و زمستان مشکلی در جهت مقابله با کووید 19پیش نیاید.رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در پایان گفت: مقرر شده برنامه طب ایرانی- اسلامی در نظام شبکه های بهداشتی درمانی ادغام شود و شهرستان اردکان به عنوان پایلوت در جهت اجرای آزمایشی برنامه انتخاب شده است و به زودی شاهد اجرای این برنامه خواهیم بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا