مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۵ اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط اداره امور صادرات و واردات این اداره کل به ثبت رسیده است .

یزد فردا: «محمد رضا زارع بنادکوکی» ضمن بیان این مطلب، افزود: از مجموع موارد اعلام شده، ۱۷۸ اظهار نامه مربوط به کالاهای وارداتی و ۱۵۷ مورد مابقی را اظهارنامه‌های کالاهای صادراتی تشکیل می‌دهد.

وی که در نشست هم‌اندیشی بررسی عملکرد حوزه صادرات و واردات سخن می‌گفت، ادامه داد:بیشترین اظهارنامه‌های وارداتی با مجموع ۱۲۸ فقره مربوط به حوزه‌های صنایع ساختمان، مکانیک و برق بوده و حوزه‌های نساجی، شیمیایی، غذایی و کشاورزی و خودرو و نیرو محرکه در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: حوزه مکانیک با عملکرد ۲۷ مورد بر واردات حوزه نساجی ماه‌های گذشته پیشی گرفته که دلیل این امر نیز ورود قطعات یدکی مکانیکی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی و نیز لوازم یدکی خودرو از قبیل فیلتر هوای کامیون‌ها بوده است.

مدیر کل اداره استاندارد استان در توضیح چگونگی ترخیص اقلام وارداتی  مشمول استاندارد اجباری نیز گفت:در پاسخ به استعلام‌های اداره کل گمرک استان، در صورت نبود گواهی بازرسی در مبداء که توسط شرکت‌های بازرسی بین المللی(سوریانس) تایید صلاحیت شده صادر می‌شود، از طریق اخذ تعهد یا نمونه‌برداری و آزمون، فرآیند واردات دنبال می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان، زارع بنادکوکی در پایان تاکید کرد:از ۱۵۷ فقره اظهار نامه های صادراتی ثبت شده، ۸۶ مورد مربوط به تعیین ماهیت و ۷۱ فقره مابقی را اظهارنامه‌های مشمول استاندارد اجباری تشکیل داده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا