سفید گفت: کشتارگاه صنعتی یزد یک شرکت سهامی ورشکسته است که در خصوص واگذاری اختیارات آن به نهادی مشخص، باید اجماع صورت گیرد.

یزد فردا: غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به اجماع اعضای شورای اسلامی شهر یزد در خصوص بررسی اساسنامه کشتارگاه صنعتی برای واگذاری اختیارات و مدیریت این شرکت، باید گروهی واجد شرایط انتخاب شوند و اساسنامه کشتارگاه را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند.

او در تایید سخنان شهردار مبنی بر اینکه کشتارگاه یزد یک شرکت صنعتی است که شهرداری نیز سهام دار آن محسوب می‌شود و در حدود اختیارات سهام داری می‌تواند در آن دخالت کند، افزود: امروزه این شرکت سهامی ورشکسته شده است و نه تنها شهرداری بلکه هیچ یک از شرکا نیز در اداره آن مشارکت ندارند.

سفید ادامه داد: چندی پیش، جرایم کلانی که این شرکت در ازای وام دریافتی از بانک صادرات داشته، مورد بخشودگی قرار گرفت و مقرر شد تا بدهی قبلی در زمانی مشخص به بانک عودت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اظهار داشت: با وجود بخشودگی‌های اعمال شده، هیچ نهادی به عنوان متولی و مدیر کشتارگاه نسبت به بازپرداخت بدهی‌ها اقدام نکرد و اکنون میزان بدهی‌های این شرکت بیش از مجموع دارایی‌های آن است.

او با تاکید بر این نکته که در حال حاضر کشتارگاه صنعتی یزد تحت تملک هیچ شخص حقیقی یا حقوقی مشخصی نیست، افزود: عده‌ای همچنان در آن بدون ضابطه مشغول فعالیت هستند و باید هر چه سریع تر اساسنامه این سازمان به لحاظ حقوقی بررسی شود و موضوع واگذاری اختیارات آن به سازمان مشاغل یا کمیسیون خدمات شورا در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا