معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از آمادگی بیمارستان‌های استان برای مقابله با افزایش احتمالی بیماری‌های تنفسی خبر داد.

یزد فردا: محمود نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه پاییز و زمستان امسال با همزمانی بیماری آنفولانزا، کرونا و دیگر بیماری‌های عفونی دستگاه تنفسی مواجه هستیم، گفت: در این شرایط بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تخت بیمارستانی برای سرویس دهی مناسب به بیماران نیاز می‌شود.

او افزود: بیمارستان‌های خصوصی، خیریه و دولتی برای خدمات دهی به بیماران در فصل پاییز تخت کافی اختصاص می‌دهند تا در روند درمان شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

 نوری شادکام اظهار داشت: در فصل پاییز پارسال همه گیری بیماری آنفولانزا را در سطح استان داشتیم که در مجموع ۳۴۰ هزار نفر بیمار مشکوک به آنفولانزا درمان شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه فصل پاییز فصلی است که همزمانی ویروس‌های دستگاه تنفسی فوقانی را داریم، افزود: در هفته دوم شهریور ماه آمار مبتلایان به کرونا روند افزایشی گرفت و با همین روند نیز وارد فصل پاییز شدیم.

او ادامه داد: در حال حاضر بهترین راه برای مقابله با بیماری‌های تنفسی مثل آنفولانزا و کرونا رعایت فاصله یک و نیم متری و استفاده از ماسک است که امیدواریم شهروندان این مهم را رعایت کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا