مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان یزد از افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان در سالجاری خبر داد و گفت: برای انتخاب مدیران و قابل معامله شدن سهام این شرکت در فرابورس لازم است ۵۰ درصد از سهام‌دارانی که روش مدیریت غیرمستقیم را برای سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند در سامانه سجام ثبت نام کنند.

یزد فردا: علی نمازی افزود: شرط اولیه برای عضویت در هیات مدیره این شرکت سرمایه گذاری، سهام داری سهام عدالت است و داوطلبان عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استان می‌توانند با مراجعه به سایت https://setan.seo.ir و تکمیل مدارک مورد نیاز ثبت نام نموده و در صورتی که صلاحیت‌های مدیریتی و تحصیلی آنها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تایید شود، به عنوان نامزد تصدی هیات مدیره شرکت معرفی می‌شوند.

وی گفت: در صورتی که کمتر از ۵۰ درصد از سهامداران ثبت نام کنند امکان انتخاب مدیران به صورت الکترونیک فراهم نخواهد شد و  شرکت در گروه پایه فرابورس ثبت خواهد شد که با توجه به شرایط گروه پایه، بهتر است سهام‌داران نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند تا حداکثر بازدهی را از سهام خود دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری یزد در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به ثبت رسیده است ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، حداکثر تا دو ماه آینده مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها برای انتخاب اعضای هیات مدیره به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت:  ۴۵۳ هزار و ۴۴۰ نفر از دارندگان سهام عدالت در یزد معادل ۷۱ درصد روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند و سهام این افراد در قالب شرکت سرمایه گذاری استان مدیریت می‌شود و حدود ۲۷ درصد از دارندگان سهام عدالت استان به تعداد ۱۶۶ هزار و ۵۵۷ نفر نیز روش مستقیم را برای سهامداری برگزیده اند.

وی ارزش کنونی سهام داران یزدی که شیوه غیرمستقیم را انتخاب کرده اند را حدود شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد که به عنوان سرمایه اولیه شرکت سرمایه‌‏گذاری یزد لحاظ و مقدمات اولیه آن برای ورود به بورس اوراق بهادار کشور مهیا شده است.
منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا