به مناسبت هفته دفاع مقدس، روز یکشنبه در مراسمی میدان زکات بافق با هزینه هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح شد

یزد فردا: شهردار بافق در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تعزیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) در ماه صفر، از اجرا، افتتاح و رونمایی طرحهای شهری با عناوین ملی، دینی و مذهبی ابراز رضایت و خرسندی کرد و آن را گامی در جهت ترویج فرایض دینی از جمله فرهنگ زکات در جامعه اسلامی بر شمرد.

 سیدعلی نوروززاده افزود:  در آیات و روایات آمده به همان اندازه که خواندن نماز عارفانه و خالصانه، رمز رابطه دوستانه انسان با خداست، پرداخت زکات و حقوق مالی و محرومیت زدایی از درماندگان جامعه نیز رمز رابطه خالصانه با خالق یکتاست و نشان رعایت حقوق بندگان اوست.

شهردار بافق از تلاش و توجه مسئول زکات کمیته امداد شهرستان بافق برای نامگذاری این میدان که به نوعی ورودی شهر و ابتدای سکونتگاه‌های رسمی شهر است قدردانی کرد.

وی از اختصاص ۵۰ اصله درخت خرما نیز به طرح شجره طیبه کمیته امداد بافق در گذشته خبرداد و بیان کرد: اخیرا  نیز ۲۲ اصله درخت مثمر( رما) در پارک آبشار در قالب این طرح اهدا شده که محصول ۷۲ درخت یاد شده صرف هزینه نیازمندان تحت پوشش این کمیته می شود.

به گفته نوروززاده با اختصاص ۲۲ اصله نخل جدید به طرح یاد شده که به مناسبت ایام محرم و صفر انجام شد، مجموع درختان خرما مثمرِ اهدایی شهرداری به طرح محسنین و شجره طیبه با تعداد شهدا کربلا برابر است.

وی همچنین در خصوص مشخصات پروژه میدان زکات گفت: مساحت پروژه سه هزار متر مربع و هزینه اجرای آن هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال می باشد که از منابع داخلی شهرداری تامین و پرداخت شد.

نوروززاده عملیات اجرایی این پروژه را شامل جدول گذاری، بتن دکوراتیو، تاسیسات برقی و مکانیکی، نصب چمن مصنوعی و ساماندهی فضای سبز برشمرد و بیان کرد:  فضاهای سبز شهری و نمای زیبای میادین موجب لطافت هوا، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید آفرینی در شهروندان می شود.

رییس زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد هم در آیین افتتاح میدان زکات بافق این اقدام شهرداری را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ زکات دانست و گفت: نهادن نام زیبنده زکات بر این میدان این فریضه واجب الهی را در جامعه ترویج می‌کند.

ابوالقاسم شبانی افزود: میدان زکات بافق اولین پروژه مدیریت شهری استان است که تحت این عنوان با تلاش مجموعه شهرداری افتتاح شد که نقش بسیار ارزنده ، مهم و اثرگذار در فرهنگ سازی و جلب توجه مردم به مقوله زکات دارد.

وی ادامه داد: شهرستان بافق به لحاظ معادن غنی و نخلستان‌های عظیم، ظرفیت بسیار خوبی دارد و در حوزه پرداخت زکات واجب و مستحبی تاکنون خوش درخشیده و مردم این شهرستان همواره در طرح محسنین شرکت قابل توجهی دارند و چندین درخت خرما و پسته را  به طرح شجره طیبه اختصاص داده اند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا