معاون بهره‌برداری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از احداث ۱۵ پروژه عمرانی با همکاری بخش خصوصی در موقوفات خبر داد.

یزد فردا: علیرضا پورسلمانی بعدازظهر یکشنبه در نشستی خبری با تاکید بر اینکه احیای وقف با بهره‌وری و توانمند کردن موقوفات با جدیت در یزد دنبال می‌شود، اظهار داشت: درآمدزا کردن موقوفات به احیای وقف و اجرای نیت واقف کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: در همین راستا در اراضی موقوفه استان، ۱۵ پروژه عمرانی با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در حال اجراست.

پورسلمانی یادآور شد: این پروژه در مجموع در فضایی به وسعت ۶۳ هزار متر مربع با اعتبار ۳۸۳ میلیون ریال در حال احداث است.

معاون بهره برداری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۴ درصد رقبات موقوفات یزد در حوزه کشاورزی است، در حوزه کشاورزی به شکل جدی ورود کرده‌ایم و در این راستا گلخانه‌ای در کنار بقعه متبرکه فهرج در حال احداث است.

وی یادآور شد: برای تمامی امامزاده‌های موجود در استان طرح جامع تعریف شده و ۴۷ امامزاده در استان هم اکنون طرح جامع مصوب دارند.

مجتمع بین راهی در جوار بقعه شیخ محمدسلطان احداث می‌شود

معاون فنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست به تشریح پروژه‌های اوقافی که با مشارکت سرمایه گذاران در اراضی وقفی در حال اجراست، پرداخت و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌ها، احداث مجتمع بین راهی در جوار بقعه شیخ محمد سلطان در منطقه شاهدیه است.

حمیدرضا تربتی زاده بیان کرد: مجتمع تجاری ابریشم نیز با مشارکت و همکاری بخش خصوصی در یکی از اراضی وقفی یزد در حال احداث است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که موقوفات درآمدزا نشوند، عمل به نیت واقف امکان‌پذیر نخواهد شد و متأسفانه اکنون بخشی از موقوفات استان یزد در شرایطی است که هیچ درآمدی برای عمل به نیت واقف ندارد و در صدد جذب سرمایه گذاری برای فعال کردن و درآمدزا کردن این پروژه‌ها هستیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا