دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نسبت به واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی با اولویت، به صورت تدریجی و مرحله بندی شده اقدام می کند.

یزدفردا: اطلاعیه شماره یک دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در خصوص واکسیناسیون آنفلوآنزا:

به استحضار مردم شریف و عزیز استان یزد می‌رساند با عنایت به فرارسیدن فصول سرد سال و احتمال بروز بیماری‌های تنفسی فصلی و در راستای اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت و درمان در جهت ایمن سازی گرو ه‌های پرخطر در برابر بیماری انفلونزا، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به واکسیناسیون رایگان گروه‌های هدف پرخطر اقدام خواهد نمود.

بدینوسیله در راستای کمک به اجرای موفق این برنامه و دسترسی افراد واجدشرایط به واکسیناسیون موارد ذیل به استحضار مردم شریف استان می‌رساند 

الف –بر اساس دستورالعمل ارسالی از وزارت بهداشت اکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی با اولویت زیر به صورت تدریجی و مرحله بندی شده انجام خواهد شد: 
۱- زنان باردار 
۲- بیماران خاص (به عنوان مثال بیماران دیالیزی، دریافت کنندگان عضو پیوندی، تالاسمی ماژور، هموفیلی) 
۳- سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان و سالمندان ۶۵ سال به بالای دارای بیماری‌های زمینه‌ای مزمن)
 
ب- براساس اطلاعات ثبت شده درسامانه سیب، کارکنان حوزه بهداشت نسبت به برقراری تماس با واجدین شرایط فوق الذکر و نوبت دهی تزریق واکسن اقدام خواهند نمود لذا از هم‌استانی‌های عزیز درخواست میگردد از مراجعه حضوری و یا تماس با مراکز بهداشتی خودداری کنند.

ج- افراد واجد شرایطی که فاقد پرونده سلامت در واحد‌های بهداشتی هستند در اسرع وقت جهت تکمیل پرونده الکترونیک به نزدیکترین پایگاه یا مرکز سلامت به محل سکونت خود مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده سلامت خود اقدام کنند.

د- تماس تلفنی از طرف مراکز بهداشتی با افراد واجدشرایط وانجام واکسیناسیون به تدریج تا پایان مهرماه انجام خواهد شد.

ه -هر چند تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم افراد به غیر از گروه‌های پرخطر تعریف شده توصیه نمی‌شود، ولی در صورت تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت، توزیع و فروش آزاد واکسن برای سایر افراد درسطح داروخانه‌ها انجام خواهد کرفت که در این صورت اطلاع رسانی لازم متعاقبا از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهدشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا