ترجمه انگلیسی کتاب «ساجی» به مناسب هفته دفاع مقدس و در پی تأکید مقام معظم رهبری بر ترجمه آثار دفاع مقدس به زبان‌های خارجی، در دانشگاه یزد رونمایی شد.

یزدفردا: رئیس دانشگاه یزد در مراسم رونمایی از این کتاب با گرامیداشت یاد و خاطره سال‌های دفاع مقدس، شهدا، رزمندگان و جانبازان اظهار داشت: دانشگاه یزد پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق رسالت اجتماعی دانشگاه‌ها در زمینه دفاع مقدس، با جان و دل قدم در این راه گذاشت و امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

قاسم برید لقمانی با بیان اینکه آثار مربوط به جریانات غرب مانند انقلاب فرانسه به خوبی برای مردم جهان معرفی شده است، افزود: در این میان جای خالی آثار و خاطرات دفاع مقدس در ادبیات مقاومت به شدت احساس می‌شود و این نقصان، مسئولیت اجتماعی ما را دوچندان می‌کند.

برید لقمانی با قدردانی از دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه یزد همچنین گروه زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه در تهیه این اثر اظهار امیدواری کرد: ادامه و استمرار فعالیت‌ها بتواند قصور در این حوزه را جبران کند و به مسئولیت اجتماعی همه ما جامعه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف ما اکنون رساندن این کتاب به دست مخاطبان است و در این راستا فایل الکترونیک کتاب در وب‌سایت دانشگاه قرار داده می‌گیرد.

برید لقمانی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستند که به طور قطع سفیران خوبی برای کشور ما و دفاع مقدس خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به جای خالی آثار و روایت‌های دفاع مقدس در بین جوانان کشور اظهار داشت: امروز فیلم‌ها و داستان‌هایی که برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شود بعضاً بر اساس داستان‌های غربی است در حالی که ما خود دارای فرهنگ غنی هستیم که به نظر می‌رسد در این حوزه هم کار زیادی باید انجام شود.

رئیس دانشگاه یزد تأکید کرد: آثار تولید شده باید به دور از غلو باشد، اصل آثار ما به اندازه کافی غنی هستند و نیازی به غلو در آنها نیست و اصل ماجرا و سادگی آن می‌تواند بسیار اثربخش باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا