معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: لیست مدارس ناقض پروتکلهای بهداشتی به همراه موارد نقص روزانه به آموزش و پرورش مناطق گزارش میشود

یزدفردا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: لیست مدارس ناقض پروتکلهای بهداشتی به همراه موارد نقص روزانه به آموزش و پرورش مناطق گزارش میشود.

 به گزارش رفسنجان فردا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به بازدیدهای مستمر تیم های نظارتی مراکز و خانه های بهداشت از مدارس رفسنجان، کشکوئیه و نوق، گفت: در این بازدیدها عملکرد مدارس بر رعایت پروتکلهای بهداشتی بررسی می شود.

 وی با تأکید بر اینکه اداره آموزش و پرورش مناطق موظف است با مدارس متخلف طبق مقررات برخورد نماید، افزود: والدین محترم هرگونه مورد تخلف مدارس را به مراکز خدمات جامع سلامت منطقه خود اعلام نمایند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم چنین بر استفاده از ماسک توسط دانش آموزان و کادر مدرسه تأکید کرد و گفت: دانش آموزان در کلاس، حیاط و جلوی در ورودی مدرسه فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

 وی هم چنین خاطرنشان کرد: والدین و دانش آموزان توجه داشته باشند که حداکثر زمان حضور در هر کلاس بیش از ۳۵ دقیقه برای دوره های دبستان و متوسطه دوره اول و بیش از یک ساعت برای دروس پایه متوسطه دوره دوم نباشد.

جمالی زاده ادامه داد: استفاده از قمقمه و میان وعده شخصی و جلوگیری از به اشتراک گذاری وسایل و لوازم التحریر با دیگران از مواردی است که بایستی توسط دانش آموزان رعایت شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانش آموزان هنگام بروز هرگونه علائم سرماخوردگی از رفتن به مدرسه خودداری کنند تا شاهد افزایش موارد بیماری نباشیم.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا