ذبیح الله برجسته گفت: توسعه فاز یک بیمارستان میبد پس از گذشت 10 سال تا پایان سال جاری افتتاح می شود.

یزدفردا: ذبیح الله برجسته مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد با بیان اینکه چندین طرح در حوزه بیمارستانی و درمانی میبد تا بهمن ماه به بهره برداری می رسد اظهار کرد: بزرگترین  این پروژه ها، توسعه فاز یک بیمارستان است که از 10  سال گذشته کار ساخت و ساز آن آغاز شده است و امیدواریم در سال جاری این فاز به بهره برداری برسد.

*بزرگترین چالش بخش عفونی بیمارستان میبد مرتفع می شود

وی با بیان اینکه این بخش 96 تخت خوابی است افزود: این پزوژه با 6هزار متر مربع زیربنا شامل بخش های عفونی، آنکولوژی، داخلی و کلاس های آموزشی است و مشکلات بخش های عفونی که در جداسازی مبتلایان کوئید19  با سایر بیماران عفونی دجار چالش هستند را برطرف می کند.

برجسته با بیان اینکه در این طرح تاکنون 15 میلیارد تومان هزینه شده است ادامه داد: 40درصد اعتبار این پروژه توسط خیرین و 60درصد آن از اعتبارات دولتی و دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است که مطمئنا نیازمند پیگیری و همراهی مسئولان، امام جمعه  و نماینده میبدهم هست.

*توسعه اورژانس میبد به هزار و 300 متر مربع

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد با اشاره به مراحل ساخت سه فاز از ساختمان اورژانس بیمارستان میبد گفت: فاز اول پروژه ساختمان اورژانس میبد تا پایان مهر همین سال افتتاح می شود که با تکمیل این پروژه زیربنای اورژانس میبد از 280 متر به هزار و 300 متر مربع و از 14 تخت به 30 تخت بستری توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بیمارستان میبد یکی از پر ترافیک ترین در مراجعه بیماران اورژانسی است تصریح کرد: این طرح نیازمند 5میلیارد تومان اعتبار است که3میلیارد ان از محل اعتبارات دولتی و مابقی آن یصورت خیری تامین می شود و مشکلات و دغدغه های اعزام بیماران به مرکز استان هم را مرتفع می کند.

*خدمات درمانی میبد تکمیل تر می شود

مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد با با اشاره به تکمیل 8 واحد ساختمان اسکان پزشکان ابراز کرد: برخی مشکلات در خصوص اسکان متخصصین مهمان وجود داشت که با ساخت 8 واحد و با همت فرمانداری میبد این مشکلات هم رفع خواهد شد که تاکنون 1میلیارد تومان اعتبار از محل وزارت بهداشت هزینه شده و 2میلیارد هم از محل فرمانداری میبد و خیرین شهرستان در این خصوص هزینه خواهد شد و امیدواریم در بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد.

برجسته با عنوان اینکه فاز دوم توسعه درمانگاه تخصصی در میبد خاطرنشان کرد: این پروژه هم کاملا خیری است که با افزوده شدن این فاز بخش های چشم پزشکی، درمانگاه دیابت، طب کار،مجموعه دندانپزشکی، آندوسکپی وکلنوسکپی به مردم ارائه خدمت خواهند داد.

*مساحت داروخانه بیمارستان میبد سه برابر بزرگتر می شود

وی افزود: مرکز بازتوانی و فیزیوتراپی قلبی نیز در کنار مجموعه اورژانس میبد در حال ساخت است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

 مدیر بیمارستان امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد با اشاره به فضای کم و کوچک داروخانه بیماران سرپایی هم در ضلع شمالی بیمارستان میبد اذعان کرد: مساحت این داروخانه هم با طراحی مهندسی سه برابر خواهد شد و از وضعیت کنونی و ترافیک ارباب رجوع خارج می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا