فرماندارمیبد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان و شهرستان اولویت‌های این شهرستان را تا پایان سال تشریح و اعلام کرد: دهه فجر امسال شاهد افتتاح پروژه‌های ارزشمند درمیبد خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حسین فلاح گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا، اولویت‌های شصت‌ویک گانه شهرستان میبد که باهم فکری و هم‌افزایی آیت‌الله اعرافی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری ترسیم‌شده است با جدیت دنبال می‌شود.

فلاح بابیان اینکه ازجمله این اولویت‌ها، احداث فضاهای آموزشی خیری و بهداشت و درمان در بیمارستان امام جعفر صادق (ع) است گفت: بخشی از این پروژه‌ها در دهه فجر و بخشی دیگر تا پایان امسال به‌طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

فلاح افزود: ساختمان شماره یک بیمارستان، اورژانس و هشت واحد مسکن پزشکان متخصص ازجمله پروژه‌های حوزه سلامت هست که در دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد و 175 تخت بیمارستانی به تعداد تخت‌های بیمارستان میبد اضافه خواهد شد.

فرماندارمیبد پیشگامی خیران در مشارکت در احداث فضاهای عمومی درمیبد را تحسین کرد و گفت: در این راستا با پیدایش کرونا هم شورای هماهنگی تعاون اجتماعی تشکیل دادیم تا در کنار نهادهای حمایتی از خانواده‌هایی که مشکل اقتصادی پیداکرده‌اند موردحمایت قرار دهیم.

فلاح با اشاره به پتانسیل‌های صنعتی این شهر گفت: بیش از 36 درصد کاشی کشور درمیبد تولید می‌شود و بالای یازده هزار نفر نیروی کار از این صنعت ارتزاق می‌کنند که در کنار مزیت‌ها، آسیب‌هایی را هم به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: تنها هفت درصد میبدی‌ها آن‌هم در بین افراد تحصیل‌کرده دانشگاهی بیکار داریم.

خبرنگاران هم در ابتدای این نشست سؤالات خود را در خصوص آلایندگی‌های زیست‌محیطی، مسائل وقف و آسیب‌های اجتماعی و مهاجرت درمیبد مطرح کردند.

در ادامه این نشست خبرنگاران با حضور در محل اجرای پروژه‌ها، از فرایند احداث سه پروژه سالن ورزشی مصلی آیت‌الله اعرافی، بیمارستان میبد و ساختمان جدید محبت ویژه بیماران ذهنی و روانی بازدید کردند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا