فرماندار مهریز گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان جزو تشکل‌های اولیه انقلاب اسلامی است که با وجود حدود ۴۰ سال راه‌اندازی در این شهرستان هنوز مکان مستقلی ندارد و تامین فضای لازم با همکاری خیران امکان پذیر است.

یزدفردا: رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان افزود: وجود فضای مناسب برای استفاده اعضای این تشکل ضروری است و با همکاری خیران برای انجام آن از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر موضوع پیگیری شود به نتیجه می‌رسد به کمبودهای بودجه دولتی برای اجرای برخی طرح‌ها اشاره کرد و ادامه داد: باید از نقدینگی بخش‌خصوصی و خیران برای خرید یا ساخت و سازهای فرهنگی و آموزشی استفاده کرد.

همچنین معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یزد گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای این تشکل در مهریز با سابقه ۴۰ ساله فعالیت، نداشتن یک مکان مستقل ملکی است که نیازبه  پیگیری و اقدام لازم از سوی مسوولان امر دارد.

حجت‌الاسلام سید یحیی نجم‌الهدی افزود: وجود مکان مناسب و حمایت مادی و معنوی مسوولان نقش مهمی در ارتقای برنامه‌ها و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در مدارس و بین دانش‌آموزان دارد.    

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از جمله مجموعه‌های فرهنگی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد.

پنج هزار دانش‌آموز یزدی عضو انجمن‌های اسلامی مدارس استان هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا