تجلیل از کارمندان شبکه دامپزشکی بهاباد

یزدفردا: فرماندار بهاباد و رییس شورای اسلامی مرکز این شهرستان امروز( سه شنبه)  به مناسبت روز دامپزشکی ( ۱۴ مهرماه ) با حضور در اداره دامپزشکی با اهدا لوج سپاس از کارمندان این اداره قدردانی کردند .

به گفته فرماندار بهاباد کارکنان دامپزشکی در راستای خدمت به سلامت مردم و جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تلاش دارند  و تلاش کارکنان این نهاد در تولید بهداشت فراورده‌های دامی که نقش اساسی در سلامت مردم دارد، ستودنی است.

محمد مهدی خانی زاده بهابادی خاطرنشان کرد: تامین امنیت غذایی اهمیت فراوانی در سلامت جامعه دارد و حمایت و توجه به فعالیت‌های دامپزشکی، این مهم را تضمین می کند.

وی سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را مقوله‌ بسیار مهم در زندگی جوامع بشری دانست و گفت: در این راستا دامپزشکی نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و حفظ سرمایه‌های دامی و اشتغال مردم دارد.

همچنین رییس شبکه دامپزشکی بهاباد گفت: فعالیت های این اداره در ابعاد مختلف اقتصادی، بهداشتی، علوم و پژوهش، صنعت گردشگری، افزایش درآمد مردم، پیشرفت و استقلال اقتصادی نقش تاثیرگذاری دارد.

دکتر سعید دادگرنیا بهابادی افزود: تامین مواد پروتئنی مورد نیاز مردم، اشتغالزایی، تثبیت حضور مردم در روستا و جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها از دیگر نتایج مثبت و راهگشای حضور فعال این بخش است.

وی از پیشگیری به عنوان محوری ترین برنامه برای توسعه بخش دام و طیور یاد کرد و گفت: اگر برنامه پیشگیری قوی باشد، بسیاری از هزینه های درمان به حداقل می رسد و به نظر کارشناسان، هزینه درمان تا یک پنجم کاهش می یابد.

در این مراسم به تعداد واحدهای دامی شهرستان بهاباد که مرکز آن در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد، اشاره ای نشده است و این شهرستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت نقش موثری در تامین امنیت منطقه دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا