نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه این شهرستان به خاطر ظرفیت‌های خوبی که در بخش گردشگری دارد بر مبنای آن تعریف شده است .

 

یزدفردا: محمدرضا صباغیان روز چهارشنبه در کارگروه توسعه مهریز با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات با همکاری مردم و پیگیری مسوولان حل و فصل شود افزود: توسعه همه جانبه و متوازن در گرو برنامه‌ریزی و پیگیری با جلب همکاری همه مسوولان در امور مختلف به خصوص گردشگری است .

وی با بیان اینکه برای تحقق خواسته‌های مردم و نیازهای شهرستان باید  مسوولان مصوبات کارگروه توسعه را مدنظر قرار دهند اظهار کرد: در هر جلسه با حضور مدیران‌کل و مدیران منطقه بر حسب ضرورت نیازها و مشکلات بررسی و اقدام می‌شود.

همچنین رضا زارع زاده مهریزی فرماندار مهریز گفت: خدمت به مردم و حل نیازهای آنها اساسی‌ترین ماموریتی است که مسوولان باید جدی برای انجام آن به وظایف خود عمل کنند و در این راستا بدون شک نقش مردم و همکاری آنها بسیار راهبردی و تعیین‌کننده است.

در ادامه حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی امام جمعه مهریز با قدردانی از تلاش مسوولان اجرایی در پیگیری مطالبات مردم به اهمیت داشتن نقشه راه، جلب مشارکت مردم و پیگیری جدی مدیران در برنامه‌های مختلف در شهر و مناطق روستایی اشاره کرد .

شهر امروزی مهریز از ادغام و به هم پیوستن پنج سکونتگاه به نام‌های بغدادآباد،  مهرپادین ، مزویرآباد، استهریج و منگاباد به وجود آمده است.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد و باغ پهلوان پور، قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شد.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت می‌دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا