امام جمعه مهریز گفت: داشتن یک سرپناه مناسب برای تشکیل خانواده و زندگی همراه با آرامش حق طبیعی و مسلم هر جوان است و باید برای تامین آن توسط دولت اقدام شود.

یزدفردا: عبدالرضا محی‌الدینی روز شنبه در جمع مسوولان شهرستان با بیان اینکه داشتن مسکن جزو مطالبات جوانان است افزود: مسوولان باید برای پاسخگویی به نیاز جوانان نسبت به واگذاری زمین برای ساخت منزل مسکونی آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: مرتب توسط برخی از مسوولان به وجود زمین کافی و مناسب در شهرستان برای واگذاری به جوانان حتی به صورت رایگان خبرهایی منکعس می‌شود ولی به رغم همه گفته‌ها و خبرها در عمل هنوز چنین چیز مهمی اتفاق نیفتاده است.

امام جمعه مهریز اظهار کرد: اگر مشکل زمین در این شهرستان وجود ندارد پس چرا در عمل هنوز اقدامی برای واگذاری آن برای ساخت مسکن در اختیار جوانان قرار نگرفته و همچنان فقط در شعار باقی است و این وضعیت اصلا مناسب نیست.

محی‌الدینی تاکید کرد: اگر به گفته مسوولان در مهریز هیچ مشکلی برای تامین و واگذاری زمین برای جوانان و ساخت و ساز منزل مسکونی وجود ندارد پس چرا تاکنون اقدام مناسب و عاجلی صورت نگرفته و انتظار آنها برآورده نشده است.

وی بیان کرد: اگر زمین مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد بدون شک زمینه مناسبی برای ساخت منزل و سپس ازدواج و تشکیل خانواده فراهم می‌شود و از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی جلوگیری می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز از مسوولان اجرایی خواست بدون ملاحظه با افرادی که با عناوین مختلف نسبت به گران شدن زمین با دلال‌بازی، فشار مضاعفی بر جوانان برای ساخت منزل وارد می‌کنند برخورد شود .

محی‌الدینی از مسوولان قوه قضاییه و دولت خواست تا نسبت به معرفی افزادی که در این شرایط و جنگ اقتصادی با سوء استفاده، فشار فراوانی بر مردم و اقشار ضعیف جامعه وارد می‌کنند نظارت و آنها را رسوا کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا