رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه با تکذیب انتشار برخی مطالب از سوی کاربران در فضای مجازی شهرستان مبنی بر تعطیلی این نهاد به دلیل ابتلای کارکنان آن به بیماری کووید-۱۹ ، گفت: در حال حاضر از ۱۵ نیروی انسانی، ۶ تن به دلیل ابتلا به کرونا در منازل خود قرنطینه خانگی هستند.

یزدفردا: کاظم چاکرالحسینی افزود:  مابقی کارکنان تا پایان وقت اداری  امروز مشغول خدمات رسانی به مددجویان و سایر مراجعان بودند.

هم اکنون هزار و  ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل  ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند

همچنین فرماندار و رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در ابرکوه هفته گذشته با هشدار به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا ، گفته بود که شرایط شهرستان بحرانی است و افزایش آمار  بیماران  سبب نگرانی  شده است.

 محمد کاظمی نسب ، در بخشی از این گفت وگو با تاکید بر اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا  خاطرنشان کرد : بی توجهی به پروتکل های بهداشتی  و شرکت در دورهمی های خانوادگی و حضور افراد بدون ماسک در تجمع ها ، مشکلات  را  دوچندان کرده است .

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه هم هفته جاری اعلام کرد که به دلیل بی تفاوتی و سست شدن تعدادی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در ۵۰ روز( اول شهریور ماه تا ۱۹ مهر ماه) گذشته سبب شیوع کرونا و افزیش تعداد افراد مبتلا به بیماری کووید- ۱۹ و مرگ و میرهای ناشی از آن در این شهرستان شده است.

دکتر عبدالحسین اکرمی شمار افراد متوفی تا ۲۰مهرماه  را ۱۶ نفر، آزمایش مثبت بیماران را ۲۶۰ مورد ذکر و افزود: از مجموع آزمایش های مثبت ۱۶۰ ( ۶۳ درصد ) مورد مربوط به اول تا هجدهم مهر ماه جاری است.

به گفته وی روند استفاده از ماسک در ماه های گذشته به طرز قابل توجهی در این شهرستان کاهش یافته است و به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است در حالیکه حداقل مطلوب استفاده از ماسک ۸۰ درصد و میزان مطلوب آن برای کاهش محسوس ابتلا به کرونا ۹۵ درصد است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا