ابوالحسن حلوانی گفت: بیماران کرونایی هیچگونه محدودیت غذایی ندارند و می توانند هر نوع غذایی را استفاده کنند.

یزدفردا: دکتر ابوالحسن حلوانی متخصص داخلی و فوق تخصص ریه در خصوص باید و نباید های تغذیه بیماران کرونایی با تاکید بر اینکه بیماران کرونایی هیچگونه محدودیت غذایی ندارند و می توانند هر نوع غذایی را استفاده کنند گفت: با توجه به اینکه درمرحله اولیه ابتلا فرد بیمار دچار بی اشتهایی می شود و خود بیماری کرونا هم یک بیماری التهابی است سوخت و ساز بدن به شدت بالا می رود و اگر این بیمار به مصرف غذاهای خاص محدود شود که شاید میلی هم برای خوردن آن ها نداشته باشد مطمئنا شرایط بیمار را بدتر می کند.

وی با رد برخی پیام صوتی و مطالب در شبکه های اجتماعی در خصوص مضر بودن غذاها برای بیماران کرونایی افزود: بیماران کرونایی باید هر نوع غذایی که میلشان می کشد استفاده کنند مگر در برخی موارد که فرد مبتلا دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فاشر خون باشد که توصیه خاص در خصوص به آن ها داده می شود.

این فوق تخصص ریه  در یزد تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا به دلیل تب، بی اشتهایی و یا علائم گوارشی ممکن است به مایعات بیشتری نیاز داشته باشد که توصیه شود غذاهایی مانند ابگوش و سوپ را بیشتر مصرف کند و اصلا نباید بیمار را مجبور به خوردن برخی غذاها و یا منع از خوردن برخی غذاها بدون دلیل علمی کرد.

این پزشک متخصص با عدم تایید برخی توصیه و راهکارهای غیر علمی که در فضای مجازی در خصوس بیماری کرونا ابراز کرد: برخی راهکارها مانند بخور جوش شیرین و یا غرغره ابنمک و از این دست توصیه ها اصلا علمی نیست و گاها باعث تشدید بیماری و مضطرب شدن بیماران می شود.

حلوانی با اشاره به آسیب های استفاده بیش از حد از مواد شوینده ابراز کرد: خیلی از بیماران بخاطر مشکل تنفسی به بیمارستان مراجعه می کنند که ناشی از مصرف بیش از حد مواد شوینده است.

این متخصص ریه در پایان خاطر نشان کرد: هم استانی ها خیلی به پیام های صوتی و مطالب غیر علمی در خصوص کرونا توجه نکنند چراکه با بیماری جدید روبرو هستیم و یکسال از شیوع آن نگذشته است و دانش علمی ما در خصوص این بیماری کافی نیست و تجربه چند نفر نمی تواند دلیلی بر توصیه ان برای همه باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا