رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از رشد ۱۰۸ درصدی صدور پروانه کسب خبر داد و گفت: ۳ هزار و ۳۰۰ پروانه جدید در یزد صادر شد.

یزدفردا: محمدرضا علمدار یزدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنفی جدید در این استان پروانه کسب دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان کرد: صدور پروانه‌های جدید، شرایط اشتغال ۸ هزار نفر در استان را فراهم کرده است.

علمدار یزدی با بیان اینکه پروانه کسب مجوزی است برای شروع کسب و کار یا حرفه، ادامه داد: در مدت یاد شده مجوز فعالیت هزار و ۵۷۰ واحد صنفی استان هم تمدید شده است.

وی عنوان کرد: متقاضیان دریافت پروانه کسب از هر یک از اتحادیه‌های صنفی می‌توانند با مراجعه به سامانه ایرانیان اصناف، رسته دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مطالعه آئین نامه صدور پروانه کسب، با تکمیل فرم اطلاعات درج شده در سامانه، تقاضای خود را از طریق سایت به اتحادیه مربوطه ارائه داده و کد رهگیری دریافت کنند.

وی اظهار داشت: اتحادیه‌های صنفی پس از دریافت اطلاعات مربوط به متقاضی دریافت پروانه کسب اقدامات بعدی از قبیل بررسی تقاضا، اعزام بازرس، صدور استعلام و پروانه کسب را مطابق با قانون نظام صنفی انجام خواهند داد.

علمداریزدی افزود: متقاضی می‌توانند با مراجعه به سامانه www.iranianasnaf.ir و درج کد رهگیری مربوطه در جریان فرآیند پرونده صنفی خود در اتحادیه قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا