دریجانی با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در زمینه حمایت از بیماران کرونایی گفت: روزانه ۳ تا ۵ نفر در استان بیمه سلامت می شوند.

یزدفردا: « محمد دریجانی» پیش از ظهر در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد ضمن گرامیداشته هفته بیمه سلامت گفت: مهمترین هدف ما حمایت و خدمت رسانی به مردم است.

مدیر کل بیمه سلامت یزد خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به طور ویژه با بیماران کرونایی برخورد کرده است به طوری که هر بیما بستری کرونایی با مراجعه به شعب ما در کمتر از 24 ساعت تعیین تکلیف و بیمه می شود و خدمات درمانی در بیمارستان ها در تعهد ما قرار می گیرد.

وی افزود: برای هر بیمار کرونایی به طور متوسط بین 10 تا 11 میلیون هزینه می شود که 90 درصد از هزینه های آن را ما پرداخت می کنیم و در صورت عدم استطاعت مالی، بخش مددکاری بیمارستان نیز 10 درصد مابقی را تخفیف می دهد.

دریجانی بیان کرد: ما آمادگی کامل را برای بیمه کردن افراد فاقد بیمه داریم.

دریجانی خاطرنشان کرد: نسخه الکترونیک به عنوان یکی از مهمترین اقدامات ما است که در این زمان بسیار کاربرد اساسی داشته به نحوی که از انتقال ویروس جلوگیری می کند.

مدیر کل بیمه سلامت یزد گفت: ما تاکنون پرداختی های تیر و خردادماه 99 را به موسسات دولتی و دانشگاهی و خصوصی خیریه پرداخت کرده ایم و در صورت تخصیص تا پایان سال مشکلی از این بابت نخواهیم داشت.

وی گفت: امیدواریم تمهیداتی برای کرونا اندیشیده شود که یکی از این موارد می تواند عدم پذیرش بیماران غیر بومی باشد زیرا حدود 30 درصد از بیماران ما غیر بومی هستند.

دریجانی ادامه داد: روزانه در حال حاضر بین 3 تا 5 نفر در استان بیمه رایگان می شوند و کل هزینه های درمانی ما به صورت ماهانه 17 و نیم میلیارد است.

وی گفت: هم اکنون تعداد 320 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا