فرماندار بافق گفت: با افزایش آمار نگران کننده کرونا در این شهرستان نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

یزدفردا: سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق در بازدید مشترک از اصناف بافق گفت: در کنار خیلی از رفت و آمد‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی توسط اصناف و مشتریان باعث شیوع بیشتر ویروس منحوس کرونا در این شهرستان شده است.

او افزود: برخی از فعالیت‌های اداری، سیستم‌های بانکی و بسیاری از صنوف پر خطر همچنان پایبند به رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا نیستند البته بیشتر اصناف  شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام مسئول عنوان کرد: آمار نگران کننده کرونا را جدی بگیریم و مثل همیشه که شهرستان بافق در مقابله با این بیماری سربلند بیرون آمده  این بار نیز  آن را کنترل کنیم.

طلایی مقدم اظهار داشت: به منظور پیشگیری و مقابله با افزایش آمار این ویروس در شهرستان، نظارت‌ها و بازرسی‌ها تشدید می‌شود.

مهدیه کوهگرد حسینی، معاون فنی شبکه بهداشت و درمان بافق نیز در این بازدید گفت: بیشترین تخلفات در زمینه رعایت نکردن فاصله اجتماعی و ماسک زدن است.

او افزود: در روز‌های اخیر بیش از ۴۵۰ بازرسی بهداشتی در سطح شهرستان صورت گرفته که حدود هشت مورد آن منجر به تعطیلی اماکن و مراکز متخلف شده و یک مورد به دادگاه معرفی شده است.

معاون فنی شبکه بهداشت و درمان بافق ادامه داد:  بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و فرصت اخطار به متخلفان به پایان رسیده است.

کوهگرد حسینی تصریح کرد: تذکر‌های لازم داده شده و در مرحله پلمپ و معرفی به دادگاه هستیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا