نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت کار در معدن سرب و روی بهادران این شهرستان مطلوب است وپس از بهره برداری سبب تحولی عظیم نه تنها در منطقه بلکه در استان یزد می‌شود.

یزدفردا: محمدرضا صباغیان با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران این معدن افزود: در این شرایط سخت اقتصادی که خیلی از شرکت‌ها دچار مشکل شده اند ولی فعالیت در این معدن با همان قدرت گذشته و روحیه به خاطر مدیریت فعال آن ادامه دارد و به مرحله فرآوری رسیده است.

نماینده شهرستان های بافق، بهاباد ، ابرکوه، خاتم و مهریز در مجلس با اشاره به اینکه معدن یادشده دومین معدن جهان بعد از معادن استرالیا و اولین معدن درمنطقه  خاورمیانه است ، اظهار کرد: نقش این معدن بزرگ و موثر در ایجاد تولید و اشتغال مولد و مفید و توسعه همه جانبه شهرستان مهریز بر کسی پوسیده نیست ،امیدواریم روند موجود با قدرت ادامه یابد.  

معدن باریت مهدی‌آباد بهادران مهریز با داشتن ۱۱۳ میلیون تن بزرگترین معدن باریت کشور محسوب می‌شود.

شروع عملیات اکتشاف این معدن از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شده  که نقش بسزایی در ایجاد اشتغال مولد و مفید و رونق اقتصادی شهرستان دارد.

در حال حاضر عملیات معدنی با حجم قابل‌توجه و احداث کارخانه‌های فرآوری به ظرفیت سالیانه ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب و نقره به عنوان بزرگترین کارخانه‌های سرب و روی کشور در حال انجام است  و این معدن در ۱۰۰ کیلومتری جنوب شهر مهریز قرار دارد.

سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ، ریس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز گفته بود که آمار بیکاری در این شهرستان ۹.۴ درصد است که بعد از میبد رتبه دوم کمترین نرخ را در میان ۱۰  شهرستان استان یزد دارد.

امیرعباس دهقانی زاده به مناسبت هفته کار و کارگر در نشست با خبرنگاران افزود: برای کاهش این میزان بیکاری در سال‌جاری و جهش تولید به همکاری بخش خصوصی و خیران در ایجاد اشتغال نیاز است .

وی ادامه داد: هم اکنون  هزار و ۴۴۰ کارگاه اقتصادی در این شهرستان فعال است  که از این تعداد ۳۷۰ واحد صنعتی است که در هفت شهرک و ناحیه صنعتی قرار دارد.

دهقانی زاده ، رویکرد و اهتمام منطقه را توسعه صنعت پاک و کم آبخواه دانست و تاکید کرد: بیشترین درخواست سرمایه گذاری در حوزه صنایع پاک و سبز و تکنولوزی بالا و یا صنایع کم آبخواه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا