فرماندار بهاباد با اشاره به وقوع زمین لرزه ۵.۲ ریشتری در این شهرستان، گفت: خوشبختانه با وجود شدت این زمین لرزه، خسارتی به دنبال نداشت.

یزدفردا: محمد مهدی خانی‌زاده بهابادی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار یزد فردا در بهاباد اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه و گزارش وقوع آن ،  ستاد بحران درفرمانداری تشکیل ونیروهای ارزیاب خسارت به منطقه اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تا به الان خسارت جانی و مالی در اثر این زمین لرزه گزارش نشده و ارزیابی‌های دقیقی در ارتباط با آن انجام شده است.

حسن رضاپور بهابادی هم در گفت‌و‌گو با خبرنگار یزدفردا اظهار داشت: هلال احمر پس از اطلاع از زمین لرزه و بررسی قدرت و محل دقیق، دو تیم ارزیاب را به منطقه مورد نظر اعزام کرد.

وی تصریح کرد: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته، و کسب اطلاع از چند نفر اهالی روستاهای احمدآباد، کریم آباد، علی آباد، جعفر آباد، دهنو ملا اسماعیل و پرک و سنجدک و طی نمودن مسیر و بررسی‌های لازم را از کانون‌های زمین لرزه مشخص شد که خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته است.

محل دقیق این زلزله روستای جوادیه شورآباد بهاباد که در شمال غرب بهاباد قرار دارد بوده و با توجه به خالی از سکنه بودن این روستا، خوشبختانه خسارتی نداشته است.

شهرستان بهاباد یکی از نقاط زلزله خیز استان یزد و کشور است که در طول ماه چندین زمین لرزه در این منطقه احساس می‌شود اما با توجه به شدت بسیار بالای این زلزله، بخشی از مردم شب را در ماشین‌های خود و خارج از منازل سپری کردند.

این زمین لرزه علاوه بر بافق، در مناطقی از شهرستان‌های راور و کوهبنان کرمان و شهرستان بافق در استان یزد هم احساس شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا