رییس جهاد دانشگاهی اردکان گفت: این مرکز آموزشی از ابتدای سال ۹۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های آن کاسته شد و با توجه به مقرون به صرفه نبودن ادامه کارها،در حال حاضر تعطیل است .

یزدفردا: سید ابوالفضل شاکر اردکانی افزود: این مرکز تنها واحد شهرستانی جهاد دانشگاهی استان یزد است که در برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی فعالیت می کرد و ۱۵ سال در زمینه های مختلف فعال بود.

این مسوول گفت: این مؤسسه  آموزشی در سال ۱۳۸۵ در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ سال ساخته شد.

به گفته وی  جهاد دانشگاهی، یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است و نام آن اولین‌بار در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ و در پی تعطیلی دانشگاه‌ها با حرکت انقلاب فرهنگی و با الهام از نام جهاد سازندگی (که هدف اصلی خود را سازندگی مناطق محروم قرار داده بود) با هدف بـازسـازی و بهبـود فضـای علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح شد.

همچنین  رییس جهاد دانشگاهی اردکان ۱۶ مرداد ماه ۹۹ گفته بود : ‌با توجه به دوره‌های آموزشی گسترده در این واحد سالانه به طور متوسط ،هزار و ۵۰۰ نفر فراگیر در رشته‌ های مختلف آموزشی شرکت و گواهی نامه دریافت می‌کنند.

وی به مناسبت روز جهاد دانشگاهی( ۱۶ مرداد ) این دوره ها را زبان های انگلیسی، فرانسه، عربی، رایانه و فناوری اطلاعات، حسابداری و مدیریت، فرهنگ و هنر ، کشاورزی ،آموزش کارکنان دولت،صنایع و کارخانه ها ذکر کرد.

شاکر اردکانی افزود:‌ این مرکز با همکاری حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی یزد در پی جذب و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی و آزمایشگاهی صنایع و سازمان های دولتی و خصوصی، با بهره مندی از علم روز و دستگاه های مجهز در زمینه های آزمایشگاه تشخیص طبی، پژوهشکده مواد نانو سرامیکی، و آزمایشگاه خاک و مصالح آماده ارایه خدمات است.

 وی در ادامه افزود: از ابتدای سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا، دوره های آموزشی به صورت آنلاین(برخط) و در بستر اینترنت ادامه دارد و اکنون در تمامی گروه های آموزشی به صورت زنده با فراگیران ارتباط برقرار است.

مدتی قبل نیز خبر تعطیلی دانشکده علم و هنر اردکان انتشار یافت این  دانشکده در سال ۱۳۹۷ در پنج رشته ۱۰۰ دانشجو پذیرفت و سال ۱۳۹۸ به دلیل برخی مشکلات و کبود متقاضی  فقط در رشته « طراحی و دوخت» ۴۰ دانشجو پذیرفته بود .

دانشکده علم و هنر اردکان سال ۱۳۷۵ با پذیرش ۱۲ دانشجو در مقطع کارشناسی فرش آغاز به کار کرد و تعداد دانشجویان آن در سال های گذشته به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در مقاطع مختلف رسید.

این دانشکده وابسته به دانشگاه علم و هنر استان یزد است و هم اکنون بیش از چهار هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی اردکان در حال تحصیل هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا