حسن پور اظهار داشت: باتوجه به درخواست وزارت بهداشت ازسازمان بسیج درخصوص تأمین اکسیژن مورد نیازمراکزدرمانی و مصارف خانگی بابه کارگیری ظرفیت های تولیدی کشور،این مسؤلیت بعهده سازمان بسیچ اصناف کشورگذاشته شد.

یزدفردا: رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: با توجه به موفقیتی که بسیج اصناف کشور در تهیه، توزیع و تولید ماسک به دست آورد بحث تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها نیز از سوی وزارت بهداشت به بسیج اصناف کشور محول شد.

وی ادامه داد: هفته گذشته جلسات متعددی در خصوص کمبود احتمالی اکسیژن برگزار و از تمامی تولید کنندگان اکسیژن کشور دعوت به عمل آمد. خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی برای تولید اکسیژن مایع در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به حل مشکل اکسیژن ساز بیمارستان ابرکوه به عنوان مثالی از این همکاری اظهار کرد: روز پنجشنبه سردار محمدرضا فلاح زاده در تماسی با بنده اعلام کردند وضعیت بیمارستان ابرکوه وضعیت خاصی است نیاز به اکسیژن ساز دارد. بلافاصله با مهندس صفوی مدیر کل تجهیزات پزشکی کشور تماس گرفتم و از ایشان درخواست حل مشکل را داشتم. ایشان اعلام کردند که می بایست درخواستی از سوی بیمارستان تنظیم شود بلافاصله نامه تنظیم شد و بنده به ایشان ارسال  کردم.

حسن پور گفت: بعد از آن آقای صفوی در تماس با بنده اظهار کردند که حواله اکسیژن ساز بیمارستان ابرکوه صادر شده است. یعنی بین تماس‌ سردار فلاح‌زاده و صدور حواله کمتر از دو ساعت آن هم در روز پنجشنبه که مجموعه های دولتی و وزارتخانه تعطیل هستند به طول انجامید.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور اعلام کرد: ظاهراً استان‌ها سهمیه بندی برای دریافت اکسیژن ساز دارند که زمانبر است اما با درخواست سردار فلاح زاده و اعتماد به مجموعه بسیج اصناف این اقدام به سرعت انجام گرفت.

وی ادامه داد: با تولید کننده دستگاه اکسیژن ساز نیز صحبت شد و انشاالله قرار شد که دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری که هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دارد به زودی بارگیری شده و در شهرستان ابرکوه مستقر شود.

حسن پور اظهار کرد: برای سایر بخش های درمانی کشور نیز فردا جلسه ای با آقای جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت برگزار خواهد شد تا به ترتیب اولویت نیازهای آنان نیز برطرف شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا