نوری شادکام گفت: عملکرد مثبت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی شهرستان که باعث شده ورودی بیمار بستری اردکان کم شود بسیار ارزشمند است و می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها باشد.

یزدفردا: محمود نوری‌شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حاشیه بازدید از بیمارستان ضیایی اردکان و در دیدار با مسئولین این شهرستان اظهار داشت: در موج اول کرونا شهرستان اردکان قبل از همه استان درگیر پیک بیماری شده بود و در یک بحران واقعی به سر می برد. اما خوشبختانه توانست عالی مدیریت کند به طوری که الان کمترین ورودی بیمار به بیمارستان ها را شهروندان اردکانی دارند.

وی گفت: عملکرد مثبت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی شهرستان که باعث شده ورودی بیمار بستری اردکان کم شود بسیار ارزشمند است و می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها باشد.

نوری‌شادکام اظهار داشت: خوشبختانه در بیمارستان ضیایی اردکان اقدامات بسیار موثری صورت گرفته است. اینکه بعد از موج اول بیکار ننشسته اند و اقدامات خوبی پیش بینی شده باعث شده تا اکنون در این مرکز کمبود اکسیژن نداشته باشیم. همچنین رضایت بیماران تقریبا ۱۰۰ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک بخش کاملاً مجزا برای بیماران کووید تجهیز شده فلذا سرویس دهی مطلوب می باشد. این نشانه مدیریت خوب و همت عالی مجموعه است. ضمناً اینکه در کنار بحران کووید توسعه بخش ها و ساخت و ساز ادامه دارد مزیت بیمارستان اردکان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ابراز داشت: بیمارستان ضیایی اردکان به گونه ای عمل کرده که اعتماد ایجاد شده و این اعتماد باعث افزایش مراجعین غیر ساکن شده است. به طوری که از ۸۶ بیمار امروز درصد زیادی غیر اردکانی بوده اند.

 

در رسیدگی به بیماران کرونایی کم کاری نمی کنیم

سید محمد پورهاشمی مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان نیز در این جلسه گفت: اگر توفیقی در کنترل بیماری حاصل شده ناشی از حمایت های فرماندار و همکاری همه ادارات، نهادها و ارگان ها و همراهی مردم شهرستان بوده است.

وی گفت: سال گذشته مجوز جذب نیرو به هردلیل از وزارت بهداشت به بیمارستان ضیایی داده نشد و نیروهای زبده اردکان هم که در امتحان شرکت کرده بودند، جذب بیمارستان میبد شدند و از طرفی بازنشستگی و خستگی پرسنل هم فشار زیادی به بیمارستان و همکاران ما وارد کرده است.

وی افزود: در هر حال مطمئن باشید دوستان و همکاران ما در درمان بیماران کم کاری نخواهند کرد.

پورهاشمی ادامه داد: ما پذیرای تعداد زیادی بیمار مبتلا به کرونا از شهرستان میبد هستیم لذا باید تعدیلی در نیروهای بیمارستان ها انجام شود. توافقاتی از طرف معاونت درمان بین بیمارستان اردکان و میبد باید صورت گیرد تا تعدیل نیرو در این زمینه صورت گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا