کارشناس ارشد مرکز بهداشت استان یزد گفت: فعالیت قرارگاه بهداشتی برای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در محله‌های خیرآباد ، اسکان و مریم‌آباد مرکز استان آغاز شد.

یزدفردا: نقی زمانی افزود: این قرارگاه‌ها بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا و در پی توصیه‌های مقام معظم رهبری در توجه بیشتر به پیشگیری از این ویروس شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: با همکاری بسیج، شبکه‌های بهداشت و درمان و تشکل‌های مردمی این قرارگاه‌ها به مرور بر حسب ضرورت در تمامی محله های شهر یزد و محله های ۹ شهرستان دیگر استان تشکیل می‌شود.

کارشناس ارشد مرکز بهداشت یزد اظهارکرد: اعضای این قرارگاه‌ها در زمینه‌های فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، کمک به اقشار آسیب‌پذیر و پیشگیری از کرونا وظایف خود را با هم‌افزایی نهادهای مرتبط انجام می‌دهد.

زمانی گفت: هم اکنون  حدود ۶۵ درصد شهروندان یزدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند  و برای پیشگیری از ویروس باید همکاری ها و رعایت موارد بیشتر شود.

به گفته مسوولان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، حداقل استاندارد رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان برای پیشگیری از ابتلای افراد به کرونا، ۸۰ درصد و شکل مطلوب آن ۹۵ درصد است ، لذا مردم باید بیش از این برای حفظ جان خویش و اعضای خانواده های خود و سایرین بیش از این نکات بهداشتی را رعایت کنند.

در غیراین صورت با توجه به آلودگی هوای استان در فصل پاییز و زمستان به ویژه در دشت یزد- اردکان به دلیل فعالیت بیشتر واحدهای صنعتی و  استقرار حدود یک میلیون نفر جمعیت با افزایش سرماخوردگی و ابتلای مردم به آنفلوآنزا احتمال شیوع بیشتر کرونا در میان شهروندان وجود دارد.

این کارشناس بهداشت بیان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل بهداشتی و درمانی می‌توانند با تلفن‌های ۱۱۱ و ۳۰۴۰ تماس بگیرند که توسط کارشناسان راهنمایی های لازم به آنها ارایه می‌شود.

به گفته زمانی، بدون همکاری جدی مردم و رعایت نکات بهداشتی نمی‌توان ویروس کرونا را مهار و کنترل کرد و به اصطلاح معروف شکست داد، باید همگان در کنار مسوولان رسالت ملی خود را به نحو مناسبی  در استان انجام دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا