استاندار یزد گفت: کلیه برنامه‌های ورزشی، آموزشی، تفریحی و ... استان یزد همچنان تا ۱۰ روز آینده تعطیل است.

یزدفردا: محمدعلی طالبی، استاندار یزد گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا برای کلیه شهرستان‌های استان در ۱۰ روز آینده، آموزش حضوری مقاطع تحصیلی، مهد‌های کودک، دانشگاه‌های آزاد و دولتی و کلیه برنامه‌های فرهنگی - ورزشی تعطیل است.

طالبی افزود: کلیه سالن‌های سینما، تئاتر، نماز جمعه و جماعت، کتابخانه‌های عمومی، مراسم روضه خوانی در مساجد، تکایا و حسینیه ها، فعالیت کلیه پارک‌ها و مراکز تفریحی، اماکن گردشگری سر بسته، سالن‌های ورزشی و گیم نت‌ها نیز تعطیل هستند.

او همچنین از تعطیلی سالن‌های زیبایی، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های پذیرایی، تالار‌ها و باغ‌ها خبر داد.

استاندار یزد افزود: برپایی مراسم در آرامستان‌ها ممنوع است.

طالبی با اشاره به اینکه رفت و آمد‌های خانوادگی در شهر هم مشمول محدودیت‌ها است، گفت: محدودیت تردد خودرو‌ها تا ساعت ۱۲ شب جمعه ۱۶ آبان برقرار است و ورود مسافرین و خودرو‌های غیر بومی به یزد ممنوع و خروج پلاک‌های بومی هم از یزد ممنوع است و کلیه مسیر‌های منتهی به شهرستان یزد هم به غیر از یک مسیر بسته خواهد بود.

او افزود: برای تمدید محدودیت ها ی تردد نیز جمعه تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار درخصوص اصناف هم گفت: با توجه به اینکه قبلا مصوبه فعالیت تا ساعت ۱۶:۳۰ داشتیم و در چند روز گذشته این فعالیت خوب ارزیابی شد قرار شد در  دو روز پایان هفته نیز با همین شیوه ادامه یابد و اگر تصمیم جدیدی لازم بود برای هفته آینده تصمیم گیری می‌کنیم.

طالبی افزود: میزان فوتی استان یزد نسبت به جمعیت پایین‌تر از میزان کشوری است که نشان از فعالیت خوب کادر درمان است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا