معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد از ابتلای ۶۰۰ پرستار استان از ابتدای شیوع کرونا به این بیماری خبر داد.

یزدفردا: جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد، معاونان درمان، توسعه و منابع و بهداشتی با نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور و فرمانداران شهرستان ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.در این جلسه فرمانداران و مدیران شبکه های بهداشت و درمان  شهرستان های ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم مشکلات خود را در موج سوم کووید ۱۹ بیان کردند.

 درگیر شدن کادر بهداشت و درمان شهرستان ها، کمبود نیرو، کمبود دستگاه های تنفس مصنوعی و اکسیژن ساز و افزایش بیماران در این شهرستان ها از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.در  ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: موضوع مخزن های اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز از طرف وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

 دکتر میرجلیلی ادامه داد: هم چنین در استان برای این پنج شهرستان دانشگاه علوم پزشکی پیگیر حل این موضوع است و به زودی مشکل مراکز درمانی در این شهرستان ها حل خواهد شد.وی افزود: روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ نفر از کادر درمان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در مرخصی استعلاجی هستند.

 دکتر میرجلیلی هم چنین از ابتلای ۶۰۰ نفر از پرستاران استان به کووید ۱۹ از ابتدای همه گیری کرونا خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: جهت حل کمبود نیرو در این شهرستان ها، دانشگاه علوم پزشکی امادگی بستن قرارداد ۸۹ روزه با نیروهای جدید را دارد.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا