معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد استان یزد طی هفت‌ماهه امسال 1533 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد استان یزد طی هفت‌ماهه امسال 1533 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، امیر زین‌العابدین قمی با اشاره تمرکز این نهاد بر توانمندسازی اقشار نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، اعطای وام و کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار، گفت: کمیته امداد استان یزد در هفت‌ماهه امسال بیش از 60 میلیارد تومان تسهیلات بانکی وامدادی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف تحت حمایت پرداخت کرده است.

وی افزود: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق محروم ازجمله رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه 167 مورد از تسهیلات پرداختی مذکور برای توسعه و تکمیل طرح‌های اشتغال بوده است، تصریح کرد: 81 درصد وام اعطایی در بخش خودکفائی، 18 درصد توان‌افزایی و یک درصد کارانگیزی پرداخت‌شده است.

کارآفرینان یزدی، فعالان کسب‌وکار، و دستگاه‌های اجرائی استان می‌توانند مزیت‌های شغلی شهرستان‌ها را از طریق سامانه "مزیت سنجی شغلی" کمیته امداد به آدرس www.maziyatjob.emdad.ir استخراج کنند، در این سامانه مزیت سنجی و اولویت‌بندی کسب‌وکارهای موجود در هر شهرستان بر مبنای یک روش تحقیق انجام‌شده است، در این روش تحقیق، یک شناسنامه برای هر شهرستان و یک شناسنامه برای هر کسب‌وکار در رسته‌های شغلی مختلف همچون صنعت، خدمات، صنایع‌دستی، صنایع غذایی، باغداری، طیور، دامداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زراعت و شیلات تدوین‌شده است.

انتهای پیام

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا