رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان از تمام اهداكنندگان و افرادي كه با حمايت و همكاري در جلب اهداكنندگان خون باعث ايجاد يك حركت جهادي در روزهای اخیر شدند تشکر و قدردانی کرد.

 به گزارش رفسنجان فردا؛ مهدی محمدحسینی اظهار کرد: با توجه به اعلام نياز پايگاه انتقال خون رفسنجان و كاهش ذخاير خوني اين مركز و حمايت رسانه هاي محلي و كاربران فضاي مجازي از راه اندازي پويش اهداي خون، شاهد حضور حداکثری همشهریان در پایگاه انتقال خون بودیم.

 وی با قدردانی از تمامي اهداكنندگان و افرادي كه با حمايت و همكاري در جلب اهداكنندگان خون باعث ايجاد يك حركت جهادي در اهداي خون شدند، افزود: در روزهاي اخير با مشاركت مردم در امر اهداي خون پايگاه انتقال خون رفسنجان توانست ذخاير خوني را كه با كاهش شديد مواجه شده بود جبران نمايد.

 وی با توجه به این که اهداي خون يك نياز دائمي است از مردم خواست اهداي خون را به عنوان يك كار خير و خداپسندانه در زندگي خود لحاظ نمايند چرا كه نياز به خون و فرآورده هاي آن هميشه وجود دارد و در مواقع بحراني مثل شرايط فعلي بيماري كرونا ( كوويد 19) اين نياز بيش از قبل احساس مي شود.

 رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان با اعلام اینکه ميزان اهداي خون چهار روز اخير مطابق با 50 درصد اهداي خون مهر ماه بوده است، خاطرنشان کرد: در چهار روز اخیر بالغ بر 120 هزار سی سی خون در رفسنجان اهدا شد.

 وی در این رابطه عنوان کرد: از بيمارانی که به دلیل بیماری کرونا بستري میشوند درخواست داریم که 28 روز پس از بهبودي با مراجعه به مركز انتقال خون نسبت به اهداي پلاسماي كوويد 19 جهت درمان بيماران بدحال در مراكز درماني شهرمان به دليل بيماري كرونا كمك کنند.

 محمدحسینی تصریح کرد: پلاسماي بهبود يافتگان از بيماري كوويد 19 نقش به سزايي در درمان اين بيماران دارد.

 وی با تاکید بر شرایطی که همه گیری کرونا بر کشورها تحمیل کرده است گفت: ایران نیز مثل سایر کشورها و شاید کمتر، پس از کرونا دچار کمبود ذخایر خون شد. 

وی افزود: دلیل این کاهش اهدای خون این است که کرونا فقط یک بیماری با تبعات جسمی نیست و دارای ابعاد و تبعات اقتصادی و روانی است و باورهای غلطی در دنیا در این مورد رایج هست. مثلا برخی فکر می کنند که تزریق خون یا اهدای آن سبب انتقال کرونا می شود، یا ایمنی بدن کم می شود.

محمدحسینی همچنین با اشاره به تعطیلات دو هفته ای پیش رو از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: دو هفته قرنطینه و محدویت های جدید وضع شده برای حضور در سطح شهرها از شنبه برقرار می شود اما اهدای خون قرنطینه ندارد، مراکز انتقال خون فعال و بیماران چشم انتظار حضور اهداکنندگان خون در این مراکز هستند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: 65 درصد اهداکنندگان خون در رفسنجان و انار مستمر هستند.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا