کارفرمایانی که فارغ التحصیل دانشگاهی را به کارگیری کنند، جمعا حق ۲۳ درصدی بیمه‌ای به حساب شان واریز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال این اداره کل با توجه به شروع طرح مشوق بیمه ای از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: کارفرمایانی که فارغ التحصیل دانشگاهی را به کارگیری کنند، جمعا حق ۲۳ درصدی بیمه‌ای به حساب شان واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان در صورت بکارگیری فارغ التحصیلان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و سهم سه درصدی بیمه بیکاری معاف می‌شوند خاطرنشان کرد: مبالغ پرداختی توسط ادارت کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به حساب کارفرمایان واریز می گردد.


آیت اللهی با اشاره به اینکه متقاضیان (کارفرما و کارگر) می توانند با ورود به سامانه http://moshavegh.mcls.gov.ir اقدام به ثبت نام نمایند تاکید کرد: در استان یزد این تسهیلات برای ۴۸۰ نفر قابل پرداخت است که البته از نظر تعداد محدودیت هم ندارد و کارفرمایان می‌توانند تعداد زیادی فارغ التحصیل را جذب کنند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در صورتی که فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار شده در واحدهای آسیب دیده از کرونا مجددا دعوت به کار شوند نیز مشمول این طرح می شوند و در صورتی که افراد به کارگمارده شده از کار بیکار شوند می توانند از مزایای بیمه بیکاری نیز استفاده کند.

وی شرایط احراز نیروی کار جدید را داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در کلیه رشته های تحصیلی، حداکثر 38سال سن (مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود)، حداکثر سابقه تامین اجتماعی متقاضی از 36ماه تمام کمتر باشد عنوان کرد و افزود: داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی را از جمله شرایط برخورداری کارفرمایان از طرح مشوق بیمه ای است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا