محمد ربیعی دو بازی اخیر تیمش در شروع لیگ بیستم را کپی برابر اصل واگذار کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ محمد ربیعی سرمربی تازه وارد نارنجی پوشان در لیگ برتر، دو بازی خود مقابل آبی های تهران و گل گهر سیرجان را مانند سیب از وسط نصف شده به نمایش گذاشت، گویی بازی مقابل استقلال در رفسنجان باز پخش شد، سناریو همان بود اما این بار مقابل تیمی دیگر.

مس رفسنجان پیش از شروع بازی مقابل تیم گل گهر سیرجان به رسم میهمان نوازی و با سعه صدر برای اقامت تیم میهمان، محل اقامت خود را خالی کرد و در اختیار شاگردان امیر قلعه نویی گذاشت و راهی کرمان شد تا گل گهری ها در خانه مسی ها احساس راحتی کنند و بی دغدغه به تمرین های خود پیش از بازی بپردازند.

با شروع بازی مشخص شد، مسی ها حتی در زمین بازی هم میزبان نبودند و گل گهری ها مالکیت توپ و نبض بازی را در اختیار داشتند.

در ابتدای نیمه اول مسی ها سعی داشتند با دوندگی ضعف های تاکتیکی خود را پوشش دهند و در میانه زمین بازی را در دست بگیرند و اجازه بازی سازی به تیم حریف ندهند که تا حدودی هم موفق عمل کردند، اما با شروع نیمه دوم و خستگی های ناشی از یک نیمه دوندگی، نداشتن بازیکن تعویضی شاخص، عدم برخورداری از هافبک بازی ساز و رابط در میانه زمین و همچنین برنامه تاکتیکی مشخص،گل گهر سوار بازی شد و سن بالای مهاجم رفسنجان هم که نتوانست پویایی در خط حمله را حفظ کند، مزید به علت بود.

نارنجی پوشان از کناره های زمین نیز خطر افرین نبودند و فقط هر از گاهی از روی ضربات آزاد و پرتاب اوت به دروازه حریف نزدیک می شدند، که باز هم به علت نبود مهاجم و هافبک های نفوذی و سرزن و خلاق نتوانستند کاری از پیش ببرند و فقط در لحظات پایانی چندبار نصفه و نیمه دروازه حریف را تهدید کردند که این موقعیت ها نیز به دلیل عدم تمایل گل زنی مهاجمان و یا اضطراب به هدر رفت.

در بازی های اخیر شاگردان ربیعی دفاع و حمله ناقص، همچنین ناهماهنگی و عدم‌شکل تیمی مناسب را از خود به نمایش گذاشتند و باز هم یک گل مانند گل بازی قبل از سر سهل انگاری دفاع بر اثر عدم پوشش و شیفت مناسب دریافت کردند.

محمد ربیعی سرمربی کم تجربه و تازه وارد در لیگ برتر نیز تا به این جای کار نیمه دوم بازی یعنی نیمه مربی ها را همچنان مانند فصل قبل واگذار کرده، که آن هم می توان گفت به دلیل فشار و پرس بیش ازحد و صرف انرژی و قوای جسمانی بازیکن ها در نیمه اول و به علت عدم برنامه مناسب و افت توان بدنی بازیکنان در نیمه دوم است.

با همه این تفاسیر بازی مسی ها مقابل الومینیوم اراک را می شود شروع نشده پیش بینی و با چشمان نیمه باز تصور کرد. هرچند شاید بتوان حداقل امتیاز را دریافت کرد ولی در ادامه باز با وجود چنین ضعف های فاحشی با سایر تیم های قوی تر به مشکل بر خواهیم خورد.

مس رفسنجان که از لحاظ بودجه میتوان گفت در رده ۵ تیم اول لیگ برتر می باشد، برای حضوری پرقدرت در لیگ برتر و بقا در ان باید خودش را جمع و جور کرده و با جذب بازیکن های جوان، با انگیزه و خلاق و همچنین تغییر در کادر فنی علی الخصوص کمیته فنی که عامل اصلی این انتخابها بوده اند خود را از خواب غفلت در همین ابتدای کار بیدار کند تا شاهد سقوط تیم به لیگ دسته اول، همچون عاقبت شاهین شهرداری بوشهر نباشیم.


اینکه مربیان و کمیته فنی دائما ابتدای فصل قبل گل گهر را مثال میزنند، عذر موجه ای نیست به دلیل اینکه آنها هم به ناچار مجبور به تغییرات و هزینه های گزافی در همان ابتدای فصل شده و بالاخره موفق به حفظ تیم در لیگ برتر شدند.

ای کاش در همان ابتدا کمیته فنی و مدیرعامل مس به توصیه های مدیر عامل شرکت مس عمل کرده بودند، تا مس رفسنجان هم در ابتدا و هم در ادامه مجبور به هزینه های گزاف نمیشد.

به قلم: الهه محمدی نژاد

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا