معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت ‌شده است.

یزدفردا: محمدحسین جمال پور با اشاره به اهمیت انسجام‌بخشی و ارتقای سطح اثربخشی خدمات حمایتی و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند اظهار داشت: رویکرد حمایتی این نهاد شناسایی، راهنمایی، پذیرش، نیازسنجی، اولویت‌بندی و ارائه خدمات هدفمند و زمان‌دار به نیازمندان و تعیین نوع و میزان خدمات قابل‌ارائه با رویکرد توانمندسازی است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت بخشی از برنامه‌های حمایتی این نهاد است، افزود: طی هشت ماهه نخست سال جاری ۳۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان کمک‌معیشت به مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت از این نهاد کمک‌معیشت دریافت می‌کنند، یادآور شد: معیشتی که به‌صورت ماهیانه به مددجویان پرداخت می‌شود ترکیبی از کمک‌معیشت تخصیصی کمیته امداد و کمک واریزی از محل هدفمندی یارانه‌ها است و علاوه بر این کمک‌ها مددجویان تحت حمایت یارانه دولت و یارانه معیشتی را نیز دریافت می‌کنند.

جمال پور ادامه داد: همچنین طی هشت‌ماهه امسال ۷۳۳ میلیون تومان به‌عنوان کمک موردی به نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا