امام جمعه ابرکوه با تسلیت شهادت محسن فخری زاده از نخبگان علمی کشور ، گفت: این جنایت با حمایت و هدایت دشمنان خارجی صورت گرفته و اقدامات تروریستی در منطقه با خروج آمریکا از خاورمیانه ریشه‌کن خواهد شد.

یزدفردا: حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های مجازی این هفته ابرکوه که در اختیار ایرنا قرار گرفت، افزود: باید آمران و عاملان شهادت این دانشمند هسته‌ای هر چه سریعتر شناسایی و  مزدوران خارجی و داخلی این جنایت به سزای عمل خود برسند.

وی اظهار کرد:  وقتی حرف از مجازات و انتقام از رژیم تروریستی اسرائیل و حامی آن آمریکا می شود به معنی جنگ و کشتار نیست بلکه به معنای این است که جهان اسلام را باید عرصه تنگ را بر آنها تنگ سازد تا مناطق اشغالی و پایگاه های نظامی ایجاد شده در کشورهای اسلامی و خاورمیانه را ترک و به خانه خود برگردند .

حسینی با تاکید براینکه آمریکاییها و رژیم صهیونیستی ریشه نا امنی در منطقه هستند . ادامه داد: انتقام اصلی و راهبردی از تروریسم بین المللی، اخراج آنان از منطقه است .

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: آنانکه بزدلانه و مرعوبانه ملّت را از مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخرآبادی برحذر می دارند ، خواسته یا ناخواسته دام گستر دشمن هستند امّا مردم بصیر و انقلابی ما به تبعیّت از مقام معظم رهبری، خواستار مجازات عوامل این جنایت هستند .

امام جمعه ابرکوه همچنین مصوبه مجلس برای طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را ضرب شستی بر تروریسم دولتی غرب و آمریکا دانست و عنوان کرد: سازمان انرژی هسته‌ای موظّف است ظرف مدّت 2 ماه پس از تصویب این قانون، سالانه حداقل ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصدی در تأسیسات شهید علی محمدی فرد ، تولید و ذخیره سازد و ظرف مدّت سه ماه عملیات نصب ، تزریق گاز ، غنی سازی و ذخیره سازی مواد را تا درجه غنای مناسب در تأسیسات شهید احمدی روشن نطنز آغاز کند .

امام جمعه ابرکوه  با گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی ایران پیش از آنکه سیاسی باشد فرهنگی است و باید فرهیختگان و آگاهان از  ظرفیت بالای علماء و حوزویان و بسیجیان و دانشگاهیان و دغدغه مندان دینی برای نجات کشور از وضعیت نگران کننده موجود که رشته اقتصادی و فرهنگی تار و پود زندگی مردم در حال قیچی کردن است، استفاده کنند .

حسینی همچنین در خصوص همکاری مردم برای کاهش ابتلا به ویروس کرونا، افزود: از همه شهروندان که صبورانه با مسوولان در تحمل سختی ها و رعایت پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال این ویروس همکاری دارند، تشکّر می کنم .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا