رئیس ستاد مناسب سازی شهری یزد گفت: به دنبال ایجاد نهضت ملی مناسب سازی شهری در شهر جهانی یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر هستیم.

سپنتا نیکنام روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین ستاد مناسب سازی یزد که به میزبانی بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما فراهم کردن زیستی بهتر در شهر جهانی یزد است و در این راستا پروژه هفت خوان به عنوان یکی از برنامه‌های طرح پایلوت شهر دسترس پذیر اجرا می شود.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های اصلی مناسب سازی در یزد از سال 96 آغاز شد و اولین برنامه‌ای که در این راستا اجرا شد، مناسب سازی یک پارک در هر منطقه از شهرداری یزد بود.
نیکنام با تاکید بر اینکه معتقدیم مناسب سازی باید از یک اتفاق به یک جریان تبدیل شود، افزود: مناسب سازی بدون بودجه امکان پذیر نبود بنابراین برای اولین بار یک ردیف اختصاصی بودجه برای مناسب سازی شورای شهر به مبلغ 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شد.
عضو شورای شهر یزد با اشاره به اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی در امر مناسب سازی عنوان کرد: در این راستا تمام اتوبوس‌های شهری که امکان مناسب سازی داشتند، دارای رمپ شدند و خرید اتوبوس‌های جدید نیز به شرط امکان مناسب سازی انجام شد.
وی یادآور شد: در این راستا اغلب مراکز مهم گردشگری شهر یزد در سال گذشته با همت و همدلی مسئولان در بهزیستی، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و ... مناسب سازی شد و در همین راستا، اولین جشنواره گردشگری معلولان نیز سال گذشته با حضور 60 معلول انجام شد.
نیکنام به تشریح برنامه های اجرا شده در حوزه مناسب سازی شهری پرداخت و افزود: ما در یزد به دنبال یک نهضت ملی برای امر مناسب سازی هستیم و در همین راستا نیز یزد به عنوان اولین شهر پایلوت دسترس پذیر انتخاب شد که این امر نشان از آن دارد که جهش یزد در امر مناسب سازی با دیگر نقاط کشور قابل مقایسه نیست.
وی با اشاره به اینکه پروژه هفت خوان مناسب سازی نیز در همین راستا شکل گرفت، عنوان کرد: در قالب این طرح، 10 کیلومتر مسیر رفت و برگشت از میدان همافر تا مسجد جامع یزد مناسب سازی می شود.
نیکنام اظهار داشت: در قالب این طرح در هر منطقه از شهرداری یزد، یک کلنگ زنی مناسب سازی خواهیم داشت تا مقوله مناسب سازی را از حرف به عمل تبدیل کنیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا