مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ابرکوه گفت: دانشجویان بسیجی این شهرستان از اولین ساعات روان شدن سیلاب‌ها در روستای فیروزآباد یزد، در کنار آسیب‌دیدگان بوده و با حضور خود ضمن دلگرمی دادن به آنان، در کاهش خسارات احتمالی تأثیرگذار بودند.

یزدفردا: هفته اخیر سیل و بارش باران استان‌های جنوبی خصوصا خوزستان را تحت تاثیر قرار داد؛ هرچند که دیگر استان‌ها مثل یزد هم از این قائله مستثنی نبودند. روستای فیروزآباد از جمله روستا‌های یزد است که به واسطه باران شدید خساراتی را دیده است. با این حال جهادگران ابرکوه در حال امدادرسانی برای بازسازی منازل و رفع آبگرفتگی معابر هستند.

محمدعلی طالب پور، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ابرکوه گفت: نیرو‌های بسیجی از اولین ساعات روان شدن سیلاب‌ها و وقوع سیل در روستای فیروزآباد در کنار آسیب دیدگان بوده و با حضور خود ضمن دلگرمی دادن به آنان، در کاهش خسارات احتمالی تأثیرگذار بودند.

طالب پور افزود: خداوند در روز‌های گذشته نزول رحمت و نعمت الهی را به مردم شهرستان ابرکوه ارزانی داشت. اما این بارش‌ها به همراه خود خساراتی نیز برای اهالی شهر‌های ابرکوه، مهردشت و به‌ویژه روستا‌ها در پی داشت.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در پی وقوع آب‌گرفتگی در معابر و منازل مردم، در ساعات اولیه نیرو‌های جهادی و بسیجی وارد عمل شده تا در حد توان به شهروندان خدمت‌رسانی کرده و میزان خسارات احتمالی را کاهش دادند. متأسفانه میزان خسارت مالی در برخی مناطق بالا بوده و تعدادی از منازل دچار آب‌گرفتگی شده و عملاً برخی از آن‌ها قابل سکونت نیست.

وی خاطرنشان کرد: به محض اعلام خبر وقوع سیل در روستای فیروزآباد، بسیجیان وارد عمل شده و با حداقل تجهیزات و امکانات کمک شایانی از جمله نجات دام ها، تخلیه خانه‌ها، انتقال وسایل خانه‌های آب‌گرفته به نقاط دیگر، مسدود کردن راه‌های ورود آب به خانه‌ها انجام دادند. حضور به موقع نیرو‌های بسیجی و مردمی موجب کاهش حجم خسارت‌ها شد.

طالب پور گفت: در ادامه این حوادث و در روز‌های آتی، نیرو‌های بسیجی در کنار مردم بوده و پا به پای سیل‌زدگان به آنان در عبور از این معضلات یاری خواهند رساند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا